نماینده دشتستان: صدا و سیما به بیکاری در ایران بپردازد نه اروپا و آمریکا

خورنا: نماینده دشتستان خواستار اجرای مصوبات سفرهای استانی شد و گفت: بیکاری در جمهوری اسلامی با منابع عظیم خدادادی، قابل بحث‌تر از موضوع بیکاری در اتحادیه اروپا است.

ایوب پاپری مقدم در نطق میان دستور خود در صحن علنی امروز مجلس، با اشاره به مسائل مرتبط با حوزه انتخابیه، گفت: نام دشتستان در تاریخ مترادف غیرت و جوانمردی مردان و زنان متدین ایران اسلامی، سرزمینی غنی از فرهنگ اسلامی است.

وی ادامه داد: استان بوشهر در رسالت تاریخی خود، پذیرای دو پدیده افتخارآمیز تاریخ ایران زمین است، بیش از ۵۰ سال انرژی هسته‌ای و حدود دو دهه گاز مصرفی و صادراتی کشور به اقتصاد کشور جان بخشیده اما خود استان خشکیده و دشت‌های غنی و پربار آن در حال خشکی است، مردم در انتظار آب سالم بهداشتی هستند.

این عضو کمیسیون شوراها، با اشاره به برخی مشکلات حوزه انتخابیه خود، بیان کرد: عدالت با قضاوت عادلانه تحقق می‌یابد، امروز زمزمه‌هایی از قضاوت‌های ناعادلانه و ضایع شدن حقوق در دادگاه‌ها و شوراهای حل اختلاف به گوش می‌رسد پس اخطار می‌دهم که نگذارید عدم رعایت عدالت و تجاوز به حقوق شهروندی روی هم تلنبار شده و به صورت چالشی جدی در آینده مطرح گردد.

پاپری مقدم خطاب به احمدی‌نژاد گفت: با قاچاق کالاهای ملوانان استان بوشهر باید مبارزه شود چراکه این افراد در حال بیکار شدن هستند این در حالی است که در سال جاری باید ۲۸ هزار شغل ایجاد شود اما تا کنون کمتر از دو هزار شغل، آن هم از طریق تسهیلات ایجاد شده است.

وی افزود: بهزیستی با پرداخت ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان به ازای هر فرد مددجو نمی‌تواند مشکلات مالی این قشر را برطرف نماید چرا اقدامی جدی انجام نمی‌گیرد؟

نماینده دشتستان با بیان اینکه باید فکری به حال مصوبات سفرهای استانی شود، تصریح کرد: حدود شش هزار میلیارد تومان حجم ریالی اعتبارات استان بوشهر است اما آیا این اعتبارات در مدت سه سال قابل تحقق است؟

وی در ادامه خطاب به ریاست سازمان صدا و سیما بیان کرد: آیا بررسی کرده‌اید چه حجم از برنامه‌ها به جنبش وال استریت اختصاص یافته است؟ امروز تمام شهروندان جمهوری اسلامی به یمن برنامه‌های شما از بیکاری در اتحادیه اروپا و بی خانمانی در آمریکا اطلاع یافته‌اند.

وی ادامه داد: در تمامی کشورها قیمت خودرو رو به کاهش است اما در کشور ما قیمت پراید نیز رو به افزایش است.

این عضو کمیسیون شوراها با بیان اینکه بیکاری حدود ۱۳ درصدی در جمهوری اسلامی با منابع عظیم خدادادی قابل بحث تر از بیکاری اتحادیه اروپا است دانست. وی در پایان خواستار رسیدگی بیشتر به مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه خود شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *