نوبت تقابل با مسی و یارانش فرا رسید/تاریخچه دیدار دو تیم

خورنا: تیم ملی فوتبال ایران، فردا شب در دیدار دوم خود در جام جهانی ۲۰۱۴برزیل، به مصاف تیم ملی آرژانتین می‌رود.

تیم‌ ملی ایران پس از کسب نتیجه تساوی بدون گل در اولین دیدار خود در جام بیستم مقابل نیجریه از گروه F در ادامه این رقابت‌ها از ساعت ۲۰:۳۰ شنبه از مرحله دوم گروهی به مصاف تیم ملی آرژانتین می‌رود.

تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود به لطف اتخاذ تدابیر بسیار دفاعی کی‌روش و دوندگی زیاد بازیکنان توانست مقابل تیم ملی نیجریه که به بازی با قدرت بدنی بالا معروف است، یک تساوی کسب کند تا به تعبیر سرمربی تیم ملی، تیم ملی ایران در پایان دیدار اول خود در جام جهانی با کسب یک امتیاز همچنان در جام جهانی باقی مانده باشد!

تیم ملی ایران که از مدت‌ها پیش در اردوهای خود روی کارهای دفاعی کار کرده بود در دیدار با نیجریه در حالی مزد تلاش‌های خود را گرفت که این بازی به مذاق فوتبال‌دوستان سراسر جهان به هیچ وجه خوش نیامد تا جایی که شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های بین‌المللی مملو از نظرات منفی علیه این دیدار شد، با این وجود هیچگاه برای کی‌روش هدف، وسیله را توجیه نکرده و سرمربی پرتغالی کشورمان که می‌خواست تحت هر شرایطی از دیدار با عقاب‌های سبز آفریقایی به یک امتیاز برسد، به هدف خود رسید تا از نظر او همچنان تیم ملی در جام جهانی شانس حضور و حتی شانس صعود را داشته باشد.

در سوی دیگر تیم ملی آرژانتین، قهرمان دو دوره جام جهانی که حتی در جام بیستم نیز نیم نگاهی به کسب قهرمانی دارد تا از این لحاظ هت‌تریک کرده باشد، جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل را با بردی خفیف مقابل بوسنی آغاز کرد، البته در این بین شاید آرژانتین مانند هلند و آلمان نتوانست جام جهانی را با بردی پرگل و مقتدرانه آغاز کند اما کسب ۳ امتیاز و امیدواری به صعود و از همه مهم‌تر گلزنی فوق ستاره این تیم یعنی لیونل مسی پس از یک دوره وقفه در جام‌‌های جهانی باعث شد تا بارقه‌های امید در دل هواداران آلبی‌سلسته برای فتح سه‌باره جام در کشور همسایه به وجود بیاید.

حال آرژانتین برای اینکه صعود خود به دور یک هشتم نهایی را در پایان دور دوم گروهی قطعی کند چشم به ۳ امتیاز دیدار با تیم ملی کشورمان دوخته و این در حالی است که شاید بازی دفاعی شاگردان کی‌روش، بلای جان شاگردان الخاندور سابلا شده و آنها حداقل در پایان دیدار با ایران نتوانند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

در سوی دیگر میدان برای تیم ملی ایران نوبت تقابل با مسی و یارانش فرا رسیده و شاید یک معجزه با چاشنی شگفتی ایران را همچنان در جام بیستم زنده نگه دارد. البته به خاطر اینکه آرژانتین و برزیل از رقبای سنتی هم محسوب می‌شوند، تیم ملی در دیدار فرداشب خود می‌تواند روی حمایت هواداران کشور میزبان نیز حساب کند.

یک دیدار در تاریخچه دیدارهای دو تیم:

تیم ملی ایران در تاریخ دیدارهای ملی خود تنها یک بار مقابل آرژانتین در دیداری دوستانه به میدان رفته که این دیدار یکی از ۱۰ دیدار بزرگ دوستانه تیم ملی ایران محسوب می‌شود.

باشگاه رئال مادرید برای جشن ۷۵ سالگی‌اش از تیم ملی ایران برای حضور در یک تورنمنت چهارجانبه دعوت کرد.

بر همین اساس ایران و آرژانتین در استادیوم سانتیاگو برنابئو و در حضور ۵۰ هزار تماشاگر روبروی هم قرار گرفتند. آرژانتینی‌ها در دقیقه ۱۴ توسط دانیل برتونی به گل رسیدند و از این لحظه به بعد ترس ایران فرو ریخت و در نهایت توسط محمد صادقی به گل تساوی دست یافت، اگرچه ایران در ضربات پنالتی باخت، اما این بازی یکی از به یاد ماندنی‌ترین بازی‌های تاریخ فوتبال ایران است.

در ترکیب تیم سزار منوتی بازیکنان سرشناسی چون برتونی و اسوالدو اردیلس بازی می‌کردند که یک سال بعد قهرمان جهان شدند.

تیم ملی ایران نیز در این دیدار با ترکیب مودت، روشن، اسکندریان، کارزانی، عبداللهی، پروین، قاسمپور، صادقی، جهانی، عادلخانی و نظری و با سرمربیگری حشمت مهاجرانی به میدان رفت.

*بازی در هوایی مطلوب

این دیدار از ساعت ۱۳ به وقت محلی در ورزشگاه مینیه‌رو بلوهوریزنته برزیل از مرحله دوم گروهی برگزار خواهد شد.

طبق پیش‌بینی سایت‌های معتبر هواشناسی بین‌المللی دیدار تیم‌های ملی ایران و آرژانتین در هوای مطبوع بلوهوریزنته برگزار می‌شود.

این دیدار در هوای ۲۴ درجه سانتی گراد و تقریباً نیمه ابری برگزار می‌شود. البته طبق پیش‌بینی‌ها در این روز هیچ شانسی برای بارش باران یا وزش باد شدید وجود ندارد با این حال با نزدیک شدن به ساعت‌های پایانی روز از شدت دما تا ۱۳ درجه سانتی‌گراد کاسته خواهد شد.

در دیگر دیدار این گروه تیم‌های ملی نیجریه و بوسنی از ساعت ۲:۳۰ یکشنبه اول تیر ماه به مصاف هم خواهند رفت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *