امام جمعه ماهشهر: کشتار حجاج ماهیت آل‌سعود را آشکار کرد

خورنا: امام جمعه ماهشهر گفت: کشتار حجاج به حکومت دست‌نشانده آل سعود، ماهیت آنها را برای جهانیان آشکار کرد.

حجت‌الاسلام عبدالحسین غبیشاوی امروز به‌مناسبت سالگرد جنایت آل سعود در قتل و عام حجاج ایرانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ، معنا و مفهوم حج در ایران به دست امام خمینی (ره) تغییر یافت و به شکل حج پویا و نافع برای مسلمانان درآمد.
وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات جهان اسلام وجود اسرائیل در منطقه و قدرت‌های استکباری در غرب است خاطرنشان کرد: قطعاً امام راحل نمی‌توانست نسبت به حضور صهیونیست‌ها در منطقه بی‌تفاوت باشد و مواضع ایشان از قبل از انقلاب در این خصوص مشخص بود.
غبیشاوی افزود: مناسک حج بهترین فرصت برای اطلاع مسلمانان از خیانت‌های کفار و جنایات غرب بود و بر همین اساس مراسم برائت از مشرکان آن سال پس از سال‌ها فراموشی در دوران قبل از انقلاب برای آشکار کردن حقایق دین اسلام از هر نظر مهم و پر اهمیت بود.
امام جمعه ماهشهر ادامه داد: کنگره عظیم حج در سرزمین وحی که مسلمانان از سراسر جهان در گردهم می‌آیند، بهترین زمان و مکان برای اعلام برائت از مشرکان است.
وی تصریح کرد: مراسم سال ۱۳۶۶ که بعد از سال‌ها در مکه اجرا می‌شد، موجب برانگیختن خشم استکبار جهانی از جمله حکومت آل سعود و صهیونیسم شد.
غبیشاوی گفت: کسانی که حکومت خود را زیر پرچم خادم‌ الحرمین‌الشریفین بنا کرده و ادعای دفاع از اسلام را داشتند با ارتکاب این جنایت، ماهیت واقعی خود را برای مسلمانان جهان آشکار کردند.
امام جمعه ماهشهر اظهار داشت: آل سعود در آن جنایت مجری سناریویی بودند که از سوی استکبار جهانی در غرب به آنها دیکته شده بود.
وی با اشاره به توطئه‌های کنونی حکومت عربستان که سعی در خدشه دار کردن وجهه ایران در جهان دارند گفت:  اتهام قتل سفیر عربستان در آمریکا توطئه دیگری است که عربستان با آن قصد بدنام کردم ایران را دارد.
غبیشاوی اضافه کرد: آل سعود باید بدانند در عصری که دیکتاتورها یکی پس از دیگری در حال سقوطند آینده‌ای ندارند و روز سرنگونی آنها نیز نزدیک است.
امام جمعه ماهشهر با ابراز تأسف از اینکه در رسانه‌های کشور و به ویژه صدا و سیما و کانال‌های عربی منتسب به ایران کمتر به این واقعه تاریخی پرداخته شده‌ است، افزود: چنین واقعه و جنایتی در تاریخ باید همواره مورد توجه قرار گرفته و به گوش جهانیان برسد و ما ایرانی‌ها هرگز نباید در برابر ظلم بزرگی که به زائران بی‌گناه خانه خدا شد، سکوت کنیم.
وی گفت: با وجود آنکه مراسم برائت از مشرکان در حج امسال محدود به صحرای عرفات شده و آل سعود دیگر اجازه اجرای آن را در مکه نمی‌دهند این مراسم با قرائت پیام مقام معظم رهبری به شکلی هر چه باشکوه‌ تر برگزار خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *