نوسازی ۴۰ واحد اماکن دامی در خرمشهر

به گزارش خورنا به نقل از خبرگزاری فارس، ابراهیم داوری اظهار داشت: عملیات نوسازی تعداد ۴۰ واحد از اماکن دامی این شهرستان با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد انجام شده است.
وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح بهداشت دام و محیط زیست، کاهش بیماری‌های دامی به‌ویژه بیماری‌های مشترک دام و انسان و نظارت بر اجرای صحیح ساخت و ساز واحدهای دامداری دانست و بیانن کرد: این عملیات با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال به مرحله بهره‌برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات طرح‌‌های عمرانی استان تأمین شده، افزود: ۷ هزار و ۵۰۰ متر ایرانیت نیز به‌صورت رایگان به دامداران در روستاهایذ شرقی، غرب کارون، جزیره مینو و مجتمع دامپروری اختصاص یافت.
وی ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش سطح ایمنی و بهداشت مراکز نگهداری دام، شاهد رشد کمی و کیفی تولید فرآوردهای لبنی در شهرستان خواهیم بود.
داوری تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات ارزشمندی در راستای حمایت از کشاورزان و دامداران منطقه انجام شده که امیدواریم در صورت تأمین اعتبار بتوانیم این طرح‌ها و پروژه‌ها را ادامه دهیم.
وی با اشاره به اقدامات اخیر در راستای حمایت از کشاورزان، گفت: در راستای کمک به کشاورزان مناطق جزیره‌مینو وحومه غربی شهرستان خرمشهر، ۳۲۳ دستگاه موتور پمپ آبیاری میان کشاورزان فعال جزیره‌مینو و حومه غربی این شهرستان توزیع شد.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر اضافه کرد: به‌منظور انتقال آب زراعی مطلوب و باکیفیت به مزارع کشاورزی، باغات و کانال‌های آب شیرین احداثی توسط سازمان آب و برق این پروژه اجرایی شد.
داوری اعتبار هزینه شده به‌منظور اجرای این پروژه را ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: اعتبار هزینه شده از محل اعتبارات خشکسالی تأمین و در راستای رفاه حال کشاورزان اجرایی شد.
وی همچنین با اشاره به آغاز فصل برداشت خارک و رطب از سطح نخلستان‌های خرمشهر، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال شاهد برداشت ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه فصل برداشت خرما از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می‌شود، افزود: این میزان خرما از سطح دو هزار و ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود.
وی در پایان از کشاورزان و نخلداران خواست همچون گذشته ارتباط و تعامل خود را با کارشناسان اداره جهاد کشاورزی حفظ کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *