لزوم ایجاد مشاغل برای کودکان کار در خوزستان

خورنا: معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از بخش‌های خصوصی برای راه‌اندازی مراکز نگهداری استفاده شود که یک سری سرویس‌های رفاهی به سالمندان ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، فرج‌الله خبیر در کارگروه تخصصی اجتماعی فرهنگی که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: برای شناسایی کودکان کار هم در سطح خیابان‌ها و هم در مراکز و مکان‌های دیگر باید طرحی تهیه و برنامه‌ای برای رسیدگی به این کودکان ارائه شود.

وی افزود: در بحث تحصیل این کودکان نیز باید دید که وضعیت تحصیلی کودکان کار به چه شکل است و برای ادامه تحصیل آنها از چه روشی استفاده کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان تصریح کرد: همچنین مشاغلی برای این افراد تعریف شود که جایگزین درآمد آنها شود. این مشاغل می‌تواند از طرف سازمان فنی و حرفه‌ای آموزش داده شود.

وی در بحث سالمندان گفت: سالمندان در سنین بالا معمولا با خاطرات خود زندگی می‌کنند و احتیاج دارند که روابط اجتماعی بیشتری با هم‌سن خود داشته باشند؛ تنهایی به این افراد آسیب می‌زند.

خبیر تصریح کرد: طول عمر سالمندان در مناطق روستایی به دلیل اینکه کمتر احساس تنهایی و بیهودگی می‌کنند، بیشتر است، لذا باید شرایطی مهیا کرد که این افراد احساس تنهایی کمتری کنند.

وی با بیان اینکه در سطح شهرها تنها پارک‌ها برای تجمع سالمندان استفاده می‌شود، عنوان کرد: در گذشته قهوه‌خانه‌ها مراکز تجمع سالمندان بود که الان از این مکان‌ها خبری نیست؛ باید مکان‌هایی برای تجمع سالمندان در سطح شهر ایجاد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: مراکز نگهداری سالمندان اماکن دردآوری است که سالمند در آنجا دچار افسردگی می‌شود و پایان زندگی خود را به راحتی تجسم می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: باید مراکزی برای نگهداری موقت سالمندان ایجاد کرد که خانواده‌ها سالمند خود را برای مدت زمان کوتاهی به آن مراکز بسپارند.