شهردار آبادان: حساب دارایی استان خوزستان مسدود شد

خورنا: شهردار آبادان گفت: به‌دنبال عدم پرداخت عوارض آلایندگی پالایشگاه به آبادان؛ حساب دارایی استان خوزستان مسدود شد.

محمودرضا شیرازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده، سالانه رقم بالایی به منظور جبران آلایندگی هوا و محیط زیست به حساب تجمیع وزارت کشور واریز می‌شود.
شهردار آبادان تصریح کرد: در حالیکه ضرر و زیان آلودگی ناشی از محصولات خام نفتی مستقیمأ متوجه ساکنان آبادان است، تنها بخش ناچیزی از این مبلغ کلان صرف خود آبادان می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پالایشگاه آبادان تنها پالایشگاه کشور بوده که در حوزه خدمات شهری قرار گرفته و فاصله آن از مناطق عمومی و مسکونی شهرستان تنها ۳۰۰ متر است خاطرنشان کرد: بر اساس دستور وزارت نفت و همچنین شخص وزیر، سهمی از عوارض آلایندگی به صورت مداوم و مرتب به منطقه به‌منظور عمران و آبادانی شهر تعلق گرفته است.
شیرازی با بیان اینکه عوارض سه ماهه نیمه دوم تابستان که شامل ماه‌های تیر، مرداد و شهریور بوده با تعلل پرداخت مواجه شد و به همین منظور نیاز به پیگیری جدی را ارزیابی کردیم، گفت: با حمایت‌های جدی مسئولان شهری به‌ویژه پیگیری‌های دلسوزانه فرماندار ویژه آبادان و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، کعبی درصدد پیگیری مجدانه برآمدیم.
وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان شهری در راستای تعلل در پرداخت عوارض آلایندگی توسط اداره کل مالیاتی استان گفت: بنا به تصمیم‌گیری‌های اخذ شده توسط استان، مقرر بوده که یک درصد از آلایندگی تخصیص داده شده به آبادان را بین دیگر شهرهای استان نظیر بندرامام، ماهشهر، اهواز و … تقسیم کنند زیرا به گفته آنها نه تنها آبادان بلکه همه شهرهای استان خوزستان از آلاینده‌ها رنج می‌برند.
شهردار آبادان همچنین با بیان اینکه همواره این عوارض از وزارت مستقیماً به حساب دارایی استان خوزستان واریز و از آنجا نیز به شهرداری آبادان انتقال داده می‌شود، تصریح کرد: طی جلسه‌ای در استان طبق کمیسیون ماده ۷۷ بعدازظهر چهارشنبه موفق به بستن حساب دارایی استان خوزستان شده و از این پس این عوارض مستقیم به حساب شهرداری آبادان واریز می‌شود.
به گفته وی بالاخره با پنج روز تأخیر بالاخره موفق به دریافت بخشی از عوارض اختصاص یافته به شهرستان شدیم و به‌زودی مابقی آن را نیز اخذ خواهیم کرد.
شیرازی گفت: آبادان شهری است که باید به آنها ردیف‌های بودجه و اعتباری خاص تعلق گیرد نه اینکه حق و حقوق مردم آن بین دیگر شهرهای استان تقسیم و پایمال شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *