استیلی: نصرتی از خانه بیرون نمی‌آید/ این اتفاقات زشت در لیگ یک و جوانان هم می‌افتد

خورنا: حمید استیلی در نشست خبری پیش از مسابقه فردا با ناسیونال پاراگوئه در چارچوب جام ولایت گفت: بازی سنگینی با داماش داشتیم و شیرینی برد برابر این تیم خیلی زود به کام ما تلخ شد. ما همیشه به مسائل اخلاقی پایبند بودیم و چنین اتفاقاتی را قبول نداریم. امیدوارم دیگر چنین مسائلی را در فوتبال نبینیم.

وی تصریح کرد: بعد از مسابقه با داماش تمرینات را سه روز تعطیل کردیم و به بازیکنان استراحت دادیم ولی به ما گفتند باید در جام ولایت شرک کنید. ما با احترام به این جام به نفرات گفتیم به تمرینات بازگردند. البته برخی در مسافرت هستند و ظرف یکی دو روز آینده به ما ملحق خواهند شد.

استیلی ادامه داد: رضا نورمحمدی، حسین بادامکی و هادی نوروزی هنوز به جمع ما اضافه نشدند. ۶ بازیکن ملی‌پوش داریم و دو بازیکن مصدوم هستند. هاشمیان هم به مسافرت رفته است. ۱۱ بازیکن را برای بازی در جام ولایت در اختیار نداریم. علی‌عسگر هم مصدوم است. با این وجود با نفراتی که شاید به ۱۱ نفر برسند و به همراه نفرات تیم “ب” خود در این مسابقات شرکت می‌کنیم.

وی گفت: خط دفاعی ما تازه شکل گرفته بود که با این اتفاق شرایط سخت شد. در دیدار با داماش بازیکنان ما تمرکز لازم را نداشتند و روی دو اشتباه فردی دو گل خوردیم. در لیگ برتر از ۶ مسابقه در ۴ بازی پیروز شده‌ایم. یک بازی را باخته‌ایم و با نفت هم مساوی کردیم. در کرمان هم که شکست خوردیم، برابر مس ۶- ۷ بازیکن خود را نداشتیم.
این مربی تاکید کرد: تیم ما از ابتدا زیر فشار بوده و تا می‌آید وضعیت خوب شود، شرایط بدی اتفاق می‌افتد. ما به اخلاق در ورزش قهرمانی اهمیت زیادی می‌دهیم اما باید قبول کرد که همه چیز در کشور مدینه فاضله نیست. یک جوان ۱۷ ساله روح‌الله داداشی را کشت، ‌بنابراین این مسائل پیش می‌آید. در کشور ما همه گناه می‌کنند و اینگونه نیست که همه چیز خوب باشد اما خداوند ستارالعیوب است و حضرت علی (ع) کار دیده را ندیده قلمداد کرد.

استیلی با اشاره به بخش خبری ۲۰:۳۰ عنوان کرد: این حرکت زشت را در تلویزیون نشان دادند. اگر این اتفاق نمی‌افتد خیلی بهتر می‌توانستیم جلوی این مسائل را بگیریم. این کار را محکوم و صددرصد با آن برخورد می‌کنیم اما شما ببینید در ورزشگا‌ه‌های ما چه اتفاقی می‌افتد. وتماشاگران ما چه ناسزاهایی را بر زبان می‌آورند. در ورزشگاه رشت فحش‌های زیادی به مازیار زارع و به همه افراد خانواده‌اش دادند و به خود من هم فحش دادند. کاری به داماش ندارم. من می‌گویم باید فرهنگ‌سازی کنیم و دنبال حاشیه نگردیم.

وی با اشاره به برنامه ۹۰ اظهار داشت: به فردوسی‌پور هم گفتم باید اخلاق را مدنظر قرار داد و نباید فقط به دنبال جلب مخاطب و پیش بردن برنامه خود باشیم. باید بتوانیم مسائل را ارزیابی کنیم. واقعیت این است که در فوتبال ما هر بازیکنی که حاشیه دارد صدا و سیما و رسانه‌ها بیشتر به او بها می‌دهند. بازیکنان حاشیه‌دار همواره عکس‌شان روی جلد روزنامه‌هاست و صدا و سیما نیز بیشتر با آنها مصاحبه می‌کند اما به آنها که ساکتند و به مسائل اخلاقی توجه دارند کمتر توجه می‌شود. این ریشه در فرهنگ ما دارد.

استیلی یادآور شد: می‌توانیم گردن این دو نفر را بزنیم؛‌ کارشان اشتباه بوده اما باید ریشه را درست کنیم نه آنکه دنبال شاخ و برگ باشیم. در لیگ دسته یک، دو،‌ جوانان و نوجوانان این اتفاقات می‌افتد اما چون استقلال و پرسپولیس همیشه در دید عموم هستند این مسائل بزرگ‌نمایی می شود. آیا هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس فقط دولتی هستند، همه باشگاه‌های ما اعضای هیئت مدیره آن دولتی هستند، چرا فقط به این دو باشگاه پرداختند.

استیلی در مورد علت حضور در مسابقات جام ولایت با توجه به تیم ناقصی که دارد گفت: این مسابقات را سازمان لیگ برنامه‌ریزی کرده بود وگرنه ما نمی‌خواستیم در این بازی‌ها شرکت کنیم و به همین دلیل هم به بازیکنان استراحت دادیم. دست ما نبود وگرنه در این مسابقات شرکت نمی‌کردیم. همانطور که گفتم ۱۱ بازیکن خود را در اختیار نداریم.

وی در مورد اینکه با چنین شرایطی در صورت باخت به استقلال از سوی باشگاه تحت تحت فشار قرار نمی‌گیرید، گفت: باشگاه از ما خواسته در این مسابقات شرکت کنیم. در بازی اول چنین شرایطی داریم. نمی‌دانیم بعد از دیدار با استقلال چه تصمیمی گرفته می‌شود.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه بازیکن کمکی می‌گیرند و یا از ملی‌پوشان خود استفاده خواهند کرد گفت: برای این مسابقات به ما نگفتند که می‌توانید از ملی‌پوشان خود استفاده کنید یا اینکه بازیکن کمکی بگیرید.

استیلی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه قائم مقام باشگاه از حضور سرمربی خارجی در نیم فصل دوم در پرسپولیس خبر داده، گفت: من هیچ وقت فرصت نخواستم؛ نه یک بازی و نه تا نیم فصل. در ۶ مسابقه گذشته ۴ برد داشتیم، یک مساوی و یک باخت. من با تمام وجود برای باشگاه کار می‌کنم و تا زمانی که هستم سهل‌انگاری نمی‌کنم. خیلی‌ها بودند که بعد از بازی با داماش گفتند استعفا کنم اما به کارم اعتقاد دارم و با وجدان و توکل به خدا کارم را انجام می‌دهم. باشگاه هم هر تصمیمی بگیرد تابع هستم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود اتفاق زشتی که در بازی با داماش افتاد در تمرینات تیم شما نیز قبلا رخ داده بود،‌ گفت: هرگز چنین صحنه‌ای را در تمرینات ندیدم. اگر چنین اتفاقی را در تمرینات می‌دیدم به شدت با آن برخورد می‌کردم. من این حرکت را محکوم می‌کنم. روز بعد از مسابقه متوجه این قضیه شدم و به باشگاه رفتم و فیلم را دیدم آن هم بعد از اینکه چند بار فیلم را جلو و عقب کردم. محمد نصرتی اکنون در وضعیت بدی است. او از خانه بیرون نمی‌آید و خانواده‌اش شرایط سختی دارند.

استیلی اضافه کرد: نصرتی تاکنون سابقه بی‌انضباطی نداشت. او برای تیم ملی ایران گل صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ را زده است؛ گلی که فراموش نمی‌شود اما اکنون یک اشتباه مرتکب شده و ما این کار را محکوم می‌کنیم.

استیلی در مورد اینکه علی دایی که در ابتدای فصل از سوی تماشاگران تشویق می‌شد اکنون تیمش در رده ۱۶ جدول است و تیم شما در مکان هفتم، چه نظری دارید گفت: راجع به اشخاص صحبت نمی‌کنم. انشاءالله دایی هم موفق شود.

وی در مورد اینکه در مسابقات جام ولایت دروازه‌بان ندارید،‌ گفت:‌ بله، معمارزاده مصدوم است و حقیقی هم در تیم ملی حضور دارد. دو دروازه‌بان جوان آورده‌ایم. مسابقات حساس و حیثیتی در پیش است.

استیلی ادامه داد: من با سرمربی یکی از تیم های لیگ برتری جلسه داشتم و برای جذب بازیکن با او صحبت کردم. برخی به من گفتند معلوم نیست تو تا نیم فصل بمانی که من گفتم تا زمانی که هستم کارم را انجام می‌دهم.

وی به این سؤال که مربی که با او مذاکره کرده امیر قلعه‌نویی بوده پاسخی نداد و گفت: با یکی از مربیان لیگ برتری برای تبادل بازیکن جلسه داشتیم.

استیلی در مورد اینکه در صورت محرومیت نصرتی و رضایی پرسپولیس به دنبال جذب مدافع خواهد بود یا نه، گفت: اگر این دو بازیکن محروم شوند یک مدافع وسط می‌گیریم.

سرمربی پرسپولیس در مورد اختلاف نظر بین قائم مقام و مدیر عامل باشگاه گفت: خیلی سخت است که من بخواهم هم اتفاقات داخل زمین را جمع کنم و هم بیرون زمین را. همه تمرکز من روی مسائل داخل زمین است. حسین بادامکی در یکی از مصاحبه‌هایش گفت فصل گذشته ما ۵ شکست متوالی داشتیم اما این همه فشار روی تیم نبود. شرایط ما سخت است اما با توکل به خدا همچنان صبور به کارم ادامه می‌دهم.