یک تغییر مهم در کنکور کارشناسی ارشد آزاد

خورنا: رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی، با اشاره به تغییرات اساسی در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ تاکید کرد که با تفاوت در شیوه پذیرش، قبولی داوطلبان عادلانه‌تر و منصفانه‌تر می‌شود.

عبدالله سجادی جاغرق با اعلام این خبر اضافه کرد: دفترچه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد در سال جاری تغییر اساسی می‌کند.

وی ادامه داد: در پذیرش داوطلبان برای کنکور کارشناسی ارشد سال آینده مواد امتحانی در این آزمون کاملاً متفاوت می‌شود تا بتوان داوطلبان را در گرایش‌های مختلف دیگری به جز آنچه خود آنها انتخاب کرده اند، گزینش کرد و اگر داوطلبی در آزمون سال آینده در گرایشی موفق نبود اما از نمره بالایی برای یک گرایش دیگر برخوردار بود، بتواند در آن گرایش پذیرفته شود.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه گزینش داوطلب در گرایشهای دیگر منجر می‌شود تا داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ موفق شود، اضافه کرد: این اقدام به داوطلب کمک می‌کند که آزادی عمل بیشتری در پذیرش داشته باشد.

سجادی جاغرق در ادامه به ذکر مثالی پرداخت و گفت: تا سال گذشته روال پذیرش و درس خواندن داوطلبان به این شکل بود که به عنوان مثال اگر تمایل داشتند در رشته روان‌شناسی بالینی پذیرفته شوند باید یک‌سری درس برای روان‌شناسی بالینی یا یک‌سری درس برای سایر گرایش‌های روان‌شناسی مطالعه کنند تا برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد آماده شوند.

وی ادامه داد: دروسی که داوطلبان برای هر گرایش از رشته روان‌شناسی مطالعه می‌کردند تقریباً متفاوت بود لذا داوطلبی که در آزمون روان‌شناسی عمومی شرکت می‌کرد ممکن بود نمره‌ای به دست نیاورد از سوی دیگر ما نمراتی از این داوطلب نداشتیم که بتوانیم او را در گرایش دیگر روان‌شناسی گزینش کنیم.

رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد، افزود: از‌این‌رو مرکز آزمون به دلیل اینکه از داوطلبان در گرایش‌های مختلف رکورد نمره داشته باشد تا هنگام بررسی نمرات بتواند منصفانه و عادلانه‌تر داوطلبان قوی را گزینش کند، درس‌ها را یکسان سازی کرد و به هر رشته ۸ درس اختصاص داد.

وی گفت: حال ممکن است یک درس در رشته‌ای ضریب یک، سه و چهار داشته باشد، این تقریباً شبیه مدل کنکور سراسری وزارت علوم است و داوطلبان به صورت انحصاری تنها برای یک گرایش امتحان نمی‌دهند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *