ایران بالاترین روند رشد سرطان در جهان را دارد

خورنا: رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان در کشور به دلیل روند افزایش سن و امید به زندگی رشد دارد، گفت: شاید بتوان گفت ایران بالاترین روند رشد سرطان را در جهان داراست.

دکتر محمداسماعیل اکبری روز چهارشنبه در حاشیه چهارمین کنگره سرطان پستان در بیمارستان امام خمینی(ره) تصریح کرد: سرطان معده بالاترین سرطان در مردان و کشنده ترین سرطان است که به عوامل بسیاری از جمله تغذیه، نحوه زندگی، رفتاریهای فرهنگی و جتماعی وابسته است.

وی، آگاه سازی مردم را مهمترین راه در راستای پیشگیری خواند و افزود: امروز باید برنامه‌های آگا‌ه‌سازی را شروع کنیم تا بتواینم ۲۰ سال بعد به نتیجه برسیم.

اکبری ادامه داد: سرطان پستان شایع‌ترین سرطان زنان و نیز پنجمین عامل مرگ و میر ناشی از سرطان‌ها را دارد که سالانه بین ۸ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار مورد جدید به مبتلایان افزوده می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه حدود ۳۰ هزار نفر مبتلا به سرطان، زندگی ۵ ساله‌ای دارند، یادآور شد: مهمترین دلیل رشد این سرطان افزایش سن است ولی ریز فاکتورهای سابقه فامیلی، عدم ازدواج، عدم شیردهی، عدم تناسب قد نسبت به وزن، مصرف هورمون نابجا و مصرف دخانیات اصلی‌ترین ریزفاکتورها در این حوزه هستند.

چهارمین کنگره سراسری سرطان پستان تا ۱۳ آبان در تالار امام بیمارستان امام خمینی(ره) در حال برگزار است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *