"اصلاح گری یک شبه محقق نمی شود"

شریعتی از پیام محمدرضا عارف به همایش بزرگداشت ۲۴ خرداد در آبادان خبر داد

خورنا: علی شریعتی رئیس ستاد عارف در استان خوزستان و رئیس بنیاد امید ایرانیان شاخه ی خوزستان اظهار داشت که دکتر عارف به مناسبت همایش بزرگداشت حماسه ۲۴ خرداد د ر آبادان پیامی ارسال کرده است.

وی افزود دکتر عارف در این پیام تاکید کرده که اصلاح گری سهل الوصول و یک شبه محقق نمی شود و نیازمند فرآیند طولانی و مستمر جهت اصلاحات منطقی و پایدار در جامعه است.. متن کامل پیام دکتر عارف به این شرح است :

نیمه شعبان، میلاد منجی عالم بشریت وسرور آزادگان جهان را به مردم عزیز کشورمان و به ویژه به مردم آزاده و عزیز خوزستان تبریک می گویم. دیار خوزستان مهد مجاهدت، حماسه آفرینی و سمبل آزادگی مردم و الگویی از تلاش و همت جوانان ایران زمین است. عنایات و الطاف خداوند و توجهات حضرت ولیعصر همواره پشتوانه تلاش و همت مردم غیور و حماسه آفرین این سرزمین بوده، به خصوص هر زمان که امید و خودباوری پشتوانه صبر و تلاش مردم شده است.

آن زمان که زن و مرد، پیر و جوان این سرزمین و همه خطه خوزستان با باور و ایمان در مقابل تهاجم صدامیان، مجاهدت نمودند، تاریخ شاهد حماسه های بی بدیلی شد که هرکدام چراغی است برای روشنی راه آیندگان. هر زمان نیز که متعهدانه در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور یافتند، با مسئولیت شناسی، مشارکت و حضور فعال خود، در تقدیر آینده ایران سهیم شدند ۲۴ خرداد ۹۲ نیز حماسه ای پر شور از شعور و خودباوری مردم ایران و به خصوص جوانان این مرز و بوم بود که پیشتاز این حماسه آفرینی بودند و برخی از فعالین سیاسی قهر کرده را هم به این نتیجه رسانیدند که راهی جز حضور فعال همه دلسوزان کشور وجود ندارد. حضور جوانان و دانشجویان به ویژه در استان خوزستان در جریان انتخابات سال ۹۲ چشمگیر و قابل تقدیر است سالگرد این روز را به مردم عزیز کشورمان و مردم غیور خوزستان تبریک می گویم و به شما که برگزار کننده این همایش هستید دست مریزاد و خسته نباشید عرض می کنم و قدردان حمایت و همراهی شما از جریان اصلاح طلبی ایران هستم.

امروز و پس از استقرار دولت تدبیر و امید، به عنوان عضوی از جریان بزرگ و اصیل اصلاح طلبی ایران وظیفه خود می دانم که در کنار شما ضمن تلاش برای حفظ امید و خودباوری در بین مردم و به خصوص جوانان، برای توسعه خردورزی و اخلاق مداری بیش از پیش تلاش کنیم. باورمان این است که انتخابات صرفا یک روزنه برای رسیدن به قدرت و پس از آن، آرام‌نشستن بر اریکه قدرت و یا کنار کشیدن و نظاره کردن، نیست. وظیفه خودم و مردم و به ویژه شما جوانان و دانشجویان را پس از انتخابات و خلق حماسه، بیش از پیش مهم و کلیدی می دانم. معتقد نیستم که همه نابسامانی ها باید و یا می تواند توسط دولت اصلاح شود گرچه دولت بیشترین امکان و ابزار برای اصلاح امور را دارد اما بدون مشارکت و البته نظارت مردم و به خصوص شما جوانان، تحقق اهداف به سادگی امکان پذیر نمی باشد.

اصلاح گری سهل الوصول و یک شبه محقق نمی شود و نیازمند فرآیند طولانی و مستمر جهت اصلاحات منطقی و پایدار در جامعه است. این مسیر بسیار حیاتی و البته دشوار برای کشور، همت و تعهد همه نیروهای متعهد و دلسوز کشور نظیر شما عزیزان را می‌طلبد. من نیز به عنوان معلمی کوچک و عضوی از دریای خروشان مردم و جریان اصیل اصلاح طلبی، همراه شما خواهم بود. توفیق بیش از پیش شما را از خدای بزرگ خواستارم .