مردمی که شعار مبارزه با فاسد اقتصادی احمدی‌نژاد را باور کردند، امروز سردرگمند

خورنا: نماینده شهر بابک در مجلس شورای اسلامی گفت: آقای رئیس‌جمهور! پدری در اتاق عمل می‌گفت که اگر بخش کوچکی از این ۳هزار میلیارد تومان را به من می‌دادند مجبور نبودم برای تهیه جهیزیه ازدواج دخترم کلیه خود را بفروشم و امروز در اتاق عمل باشم.

رضا حسینی در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی که در موافقت با استیضاح وزیر اقتصاد صحبت می‌کرد، اظهار داشت: من اقتصاد‌دان نیستم و از این جهت جنس صحبت من از جنس حرف و انتظارات مردم است.‌‌ همان مردمی که شعار مبارزه با مفاسد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد را باور کردند و در اذهان خود چیزی را پروراندند که امروز با وقوع اختلاس ۳هزار میلیاردتومانی نمی‌دانند چه چیز را باور کنند؟

وی با بیان اینکه مدتی است ذهن و فکر مردم و صحبت‌‌هایشان اختلاس سه هزار میلیارد تومانی است، گفت: مردم با خود می‌گویند چه می‌شود که ما برای وام یک میلیون تومانی که برای تهیه جهیزیه یا درمان بیماری یا خرج تحصیل یا دادن اجاره خانه و… است باید مدت‌ها در بانک‌ها معطل بمانیم اما خرید یا افرادی میلیارد‌ها تومان به راحتی دریافت می‌کنند؟

وی افزود: جناب رییس‌جمهور دوست دارد بدانید مردم نگاه‌شان در مورد اختلاس سه هزار میلیارد تومانی چگونه است چند نمونه عرض می‌کنم. پیرمرد کشاورزی در عین سادگی، گفت: با این پول چه تعداد تراکتور می‌توان خرید که با آن کار کنیم و نان حلال به دست بیاوریم.

دامداری می‌گفت: اگر جزء ناچیزی از این پول به من وام می‌دادند ۱۰۰ تا میش می‌خریدم تا خودم و پنج پسرم با خانواده‌هایشان شغل و درآمدی داشته باشیم.

پدر خانواده‌ای در کنار اتاق عمل می‌گفت: اگر چند میلیون تومان داشتم تا برای دخترم جهیزیه می‌خریدم امروز اینجا نبود تا کلیه‌ام را بفروشم. مادری که برای فرزندش از بی‌خانمانی در کنار غسلخانه می‌خوابیدند می‌گوید اگر به اندازه اجاره یک اتاق پول داشتم دیگر فرزندانمان شب‌‌ها از ترس تا صبح بیدار نمی‌ماندن تا من مجبور باشم برای دلداری آن‌ها در تابوت بخوابم تا کمی‌آرام شوند.

وی افزود: در بقالی فردی که برای خرید آمده بود می‌گفت: اگر وزیر می‌دانست تخم مرغ چند است شاید جدی‌تر به موضوع رسیدگی می‌کرد. خانمی‌که سرپرست خانواده است گفت: امسال به دلیل بی‌پولی نتوانستم بچه‌ام را در مجلس ثبت نام کنم.

این نماینده مجلس گفت: متأسفانه دولت در مسئله اختلاس سه هزار میلیارد تومانی نه تنها مسئولیت خود را قبول نمی‌کند که سعی در تبرئه خود دارد.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: آیا وقت آن نرسیده است که مجلس غیرت واقعی خود را نشان داده و وزیر اقتصاد را استیضاح کند؟

حسینی گفت: حتی اگر سهم جریان انحرافی و یا کل سه هزار میلیارد تومان به نظام بانکی کشور برگردد، آقای وزیر باید پاسخ دهد که چگونه می‌خواهد اعتماد مردم را برگرداند؟

وی خطاب به وزیر اقتصاد گفت: آقای وزیر! آن روز که به شما رای اعتماد دادیم به منش و روش پهلوانی شما رای دادیم اکنون چه شده است که درگیر بازی‌های سیاسی شده‌اید؟ و آیا این رویداد آخرین این رویدادهاست؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اگر اتفاق مشابه در برخی از کشورهای دیگر می‌افتاد بالا‌ترین مقام مسئول برای بازگرداندن اعتماد عمومی استعفا یا خودکشی می‌کرد اما در نظام اسلامی ما این اتفاق نمی‌افتد؟

وی گفت: آقای وزیر! چرا مرد و مردانه از مردم و نمایندگان مردم عذرخواهی نمی‌کنید؟ شاید نمی‌توانستید صحبت کنید اما امروز بیایید و در پیشگاه نمایندگان مردم از ملت ایران عذرخواهی کنید.

حسینی گفت: من به عنوان نماینده مردم در مجلس از مردم عذر خواهی می‌کنم چرا که آن زمان که رئیس جمهور برای گرفتن رأی اعتماد به وزرای مورد نظرش گفت به من اعتماد کنید قضیه حل است، دقت می‌کردیم، امروز خجالت زده اقشار مختلف مردم نبودیم.

وی گفت: نفع امروز کشور این است که بدون سیاسی‌گری و بدون توجه به لابی‌گری‌ها به وظیفه خود عمل کنیم و وزیر اقتصاد را استیضاح نماییم.

وی خطاب به احمدی‌نژاد که در مجلس حضور داشت گفت: آقای رئیس جمهور! پدری در اتاق عمل می‌گفت که اگر بخش کوچکی از این ۳هزار میلیارد تومان را به من می‌دادند مجبور نبودم برای تهیه جهیزیه ازدواج دخترم کلیه خود را بفروشم و امروز در اتاق عمل باشم.