دفترچه آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ منتشر شد

خورنا: ابراهیم خدایی قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ از آغاز زمان ثبت‌نام این آزمون از ۱۷ آبان‌ماه خبر داد.

آغاز ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ از ۱۷ آبان‌ماه

وی گفت: دفترچه راهنمای آزمون کارشناسی ارشد ۹۱ به اضافه امکان خرید اینترنتی کارت اعتباری این آزمون در حال حاضر برروی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار دارد اما داوطلبان تا ۱۷ آبان‌ماه امکان ثبت‌نام ندارند.

افزایش ۵ درصدی هزینه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد

قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور از افزایش ۵ درصدی هزینه ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: داوطلبان این آزمون می‌توانند به دو شیوه ثبت‌نام کنند.

به گفته وی داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ، دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام، پرداخت ۱۴۳ هزار ریال به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون یک کدرشته امتحانی به صورت اینترنتی نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

خدایی افزود: در روش دوم ثبت‌نام، داوطلبان باید با مراجعه به باجه‌های پستی برای خرید کارت اعتباری دارای شماره پرونده و رمز ورود، به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی و یک جلد دفترچه راهنمای ثبت‌نام، جمعاً به مبلغ ۱۵۰ هزار و ۵۰۰ ریال اقدام کنند، داوطلبان باید پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما اگر واجد شرایط شرکت در آزمون باشند مدارک لازم را تهیه و نسبت به تکمیل پیش‌نویس تقاضانامه اقدام کنند.

به گفته وی ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد فقط به صورت اینترنتی است و داوطلبانی که علاوه بر رشته انتخابی یا امتحانی اصلی (رشته اول ) علاقه‌مند به انتخاب یکی از ۶۴ کدرشته امتحانی به عنوان رشته امتحانی دوم هستند باید برای رشته امتحانی دوم یک کارت اعتباری دیگر دارای شماره پرونده و رمز ورود به منظور ورود به سیستم نرم‌افزاری ثبت‌نام اینترنتی، به مبلغ ۱۴۳ هزار ریال علاوه بر کارت اعتباری اول خریداری کنند.

قائم‌مقام سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی دانشگاه پیام‌نور و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی هستند نیز علاوه بر پرداخت مبالغ ثبت‌نام ۴۶ هزار ریال دیگر باید پرداخت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *