عدالت در تقسیم بودجه؛

مقتدایی: اعتبارات استانی براساس شاخص جمعیت و محرومیت توزیع می شود

خورنا: استاندار خوزستان گفت: اعتبارات استانی امسال بر اساس شاخص­های جمعیت، محرومیت و بعد مسافت توزیع می شود.

به گزارش شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان ˈعبدالحسن مقتداییˈ در نشستی با حضورمجمع نمایندگان استان در خصوص موضوع ماده ۱۸۰ قانون بودجه سال ۹۳گفت: در تدوین مدل جدید تقسیم اعتبارات که توسط معاونت برنامه­ریزی استانداری تنظیم شده، هدف اصلی رعایت انصاف در تقسیم بودجه است.

عالی ترین مقام دولتی در خوزستان بیان کرد: این مدل توزیع اعتبارات مبنایی برای تقسیم تمامی اعتبارات است و این طرح با اکثریت آراء مورد تصویب شورای برنامه ریزی استان قرار گرفته است.

مقتدایی با اشاره به اختصاص اعتبار ماده ۱۸۰ برای پروژه های کوچک و معمولی گفت: اعتبارات این بخش برای تکمیل پروژه های نیمه تمام با هدف افزایش شاخص های توسعه شهرهای استان و رسیدن به میانگین کشوری اختصاص داده می شود .

استاندار خوزستان با اشاره به حضور سرمایه گذاران در استان گفت: در حال حاضر طرح های بزرگی در ساحل رودخانه­ ها، تالاب­ها و پشت سدها با هدف ایجاد امنیت و رفاه گردشگران در حال انجام است.

مقتدایی افزود: اعتبارات این پروژه ها با مشارکت بخش خصوصی تامین می شود که در مجموع اعتبار این طرح ها بیش از یک دوم اعتبارات عمرانی استان است.

در پایان این نشست معین شد به منظور هماهنگی میان استانداری و نمایندگان مجلس و افزایش شاخص های توسعه استان و نزدیک کردن این شاخص ها به متوسط کشور، نمایندگان استان در مجلس شواری اسلامی وضعیت پروژه های نیمه تمام و مشکلات موجود را بررسی کرده و با همکاری معاون برنامه ریزی استانداری اجرای پروژه های نیمه تمام ضروری در اولویت قرار گیرد.