۷۹ مددجوی بهزیستی آبادان تسهیلات مشاغل خانگی دریافت کردند

خورنا: رییس اداره بهزیستی آبادان گفت: ۷۹ مددجوی بهزیستی آبادان در یکسال گذشته تسهیلات مشاغل خانگی در قالب رشته های متفاوت دریافت کردند.

ˈ جلیل مختار ˈ روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مددجو افزون بر دو میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال از بانک های تجارت، ملت و کشاورزی تسهیلات با بهره کم دریافت کردند.

وی اظهار کرد: ۱۸ نفر از مددجویان زیرپوشش اداره بهزیستی آبادان از مجموع افراد معرفی شده به بانک های عامل موفق به دریافت تسهیلات بانکی نشدند.

رییس اداره بهزیستی آبادان با اشاره به معرفی ۲۰ نفر از مددجویان برای دریافت تسهیلات بانکی خود اشتغالی گفت: افزون بر سه میلیارد ریال تسهیلات برای این افراد در نظر گرفته شده که در حال انجام مقدمات دریافت می باشند.

وی معرفی ۳۰ نفر از مددجویان برای اشتغال و حرفه آموزی در زمینه قالی بافی به کارگاه ها و شرکت ها را یادآور شد و افزود: مرکز حرفه آموزی قالی بافی و خیاطی در قالب طرح دانشکار در اروندکنار راه اندازی شد.

مختار با اشاره به پرداخت افزون بر ۱۶۰ میلیون ریال بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی به معلولان گفت: ۲۳۹ میلیون و ۷۳ هزار و ۷۰۱ ریال بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی نیز به نیازمندان پرداخت شد.

وی از پرداخت هزینه سرمایه کار ۲۰ مددجوی متقاضی خبر داد و افزود: ۱۰ میلیون ریال هزینه جبران کارایی به کارفرمایان معلول پرداخت شد.

رییس اداره بهزیستی آبادان گفت: مددجویان زیرپوشش و فرزندان آنان بصورت رایگان جهت آموزش مهارت به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شدند.

وی اضافه کرد: وضعیت اشتغال معتادین بهبود یافته از طریق اعطای تسهیلات خود اشتغالی، مشاغل خانگی و معرفی به واحدهای اشتغال در حال پیگیری است.

مختار گفت: پیگیری در راستای ایجاد نمایشگاه دائمی در مرکز حرفه آموزی (واحد دانشکار) با هدف ایجاد درآمدزایی برای مددجویان بهزیستی در حال انجام است.