پرسش و پاسخ حقوقی: ایجاد مزاحمت با سیمکارت گم شده و بی اطلاعی صاحب سیمکارت

خورنا_ پرسش و پاسخ حقوقی:

پرسش: من در حدود ۳سال پیش سیم کارت ایرانسلم را گم کردم ولی نمی دانستم که گم شده و بعد از ۳سال فهمیدم که انرا در شهر دیگری گم کرده ام و (در طول این مدت گاهی با این شماره تماس می گرفتم و خاموش بود) و فکر میکردم که سیم کارت مسدود شده است و وقتی با ۷۰۰ تماس گرفتم گفتند که سیم کارت فعال است و مسدود نیست. الان در حال استخدام می باشم.سوالم اینه که الان بعد ۳سال آیا ممکن است که فردی که انرا پیدا کرده و از من شکایتی شده باشد؟ الان خیلی نگرانم. ایا اگر از من شکایتی شده باشد ایا ممکن است که بعد ۳سال احظاریه برایم نیامره باشد؟ و اصولا چقدر بعد از شکایت فرد اخطاریه برای مزاحم صادر میشود؟و اگر خدای نکرده شکایتی از من شده میتوانم ثابت کنم که سیم کارت دست من نبود؟در حال حاضر از من شکایتی نشده است و یا حداقل نامه ای از دادگاه نیامده است ولی نگران اینده ام. من چند روزی است که سیم کارت قبلی را سوزانده و سیم کارت جدید گرفته ام.لطفا کامل راهنماییم کنید خیلی نگرانم و استرس دارم.

پاسخ: پرسش شما ابهامات زیادی دارد. ولی در کل اگر سیم کارت را گم کرده اید این همه نگرانی ندارد. انشاءالله کسی با خط شما مزاحم دیگری نشده است ، ضمنا با وجود این فرض نیز میتوان از طرفی بی گناهیتان را ثابت کنید.

 

پاسخ از کارشناس حقوقی خورنا – سید عماد طباطبائی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس با سلام خدمت شما استاد گرامی.چندی قبل بنده از یکی از دوستانم خواستم تا یک حساب کاربری برای من در اسکایپ ایجاد کند چون خودم بلد نبودم.و او نیز این کار را انجام داد و حسابی با اسم و مشخصات و عکس بنده ایجاد کرد.ولی من نتوانستم از ان استفاده کنم.حال سوال من این است که اگر او با ان اکانتی که به نام من و با عکس من است سوء استفاده و برای فردی ایجاد مزاحمت کند ایا بنده گرفتار میشوم یا آی پی فردی که مزاحم شده تحت تعقیب قرار میگیرد و او را پیدا میکنند؟اصولا در چنین مواردی اسم اشخاص مورد توجه پلیس محترم فتا قرار میگیرد یا آی پی فردی که مزاحم شده است؟لطفا هر چه سریع تر پاسخ دهید چون واقعا استرس دارم..با تشکر