حمله به عارف در دانشگاه شیراز +جزئیات

خورنا: چند تن از افراد حاضر در سالن فجر دانشگاه شیراز عصر روز پنجشنبه هنگام ورود دکتر «محمدرضا عارف» رییس بنیاد امید ایرانیان برای انجام سخنرانی در جمع دانشجویان، با فریاد به طرف وی حمله ور شدند.

به گزارش «انتخاب»، دانشجویان در واکنش به این اقدام، در مقابل افراد متعرض صف کشیدند و مانع از بروز درگیری و تشنج بیشتر شدند.

یکی از دانشجویان دانشگاه شیراز با ارسال متنی به «انتخاب»، گزارشی از حضور عارف در این دانشگاه ارائه داد که متن آن در زیر می آید:

همانطور که میدانید، ماه گذشته قرار بر این بود که دکتر عارف جهت سخنرانی به دانشگاه بیاید که به دلایلی لغو شد و خوشبختانه ۲۲ خرداد موفق به برگزاری این امر در تالار فجر دانشگاه شیراز شد.

سالن در ابتدا بسیار شلوغ بود و ازدحام جمعیتی در حدی بود که بسیاری ایستاده مراسم رو پیگیری میکردند(شاید نزدیک به ۱۲۰۰-۱۳۰۰ نفر).

در همان ابتدای برنامه گروهی افراطی که شاید به زحمت ۲۰ نفر بودند شروع به شعار علیه دکتر توفیقی(که همراه دکتر عارف تشریف اورده بودند)کردند و فریاد میزدند که «توفیقی برو بیرون»، ولی با عکس العمل اکثریت دانشجویان دانشگاه مواجه شدند که شعار « توفیقی دوست داریم» زا سرمیدادند …

با این حال این گروه خودسر همچنان به ایجاد تشنج پرداختند تا جایی که دکتر صفوی قائم مقام دانشگاه پشت تریبون امدند و ضمن اشاره به سابقه انها خواستار خروج این گروه اخلالگر از مراسم شدند.

گروه حاضر ساکت شده و تا سخنرانی دکتر عارف صحبتی نکردند ولی در فرازی از صحبت های دکتر عارف پیرامون اصلاحات و کمک به دولت شروع به شعار دادن کردند که عکس العمل دکتر عارف را درپی داشت که آیا شما سرکلاس هم همینگونه رفتار میکنید؟

کار و اعتراض به جایی رسید که انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه که متولی برگزاری مراسم بود به نمایندشان اجازه صحبت داد و آنها هم فقط یک سری اتهامات تکراری علیه انجمن و دکتر توفیقی مطرح کردند و اعلام کردند که هرکس با نظام اسلامی مشکل دارد، باید از ممکلت به بیرون برود.

از نکات جالب مراسم شعارهای دانشجویان در حمایت از توفیقی ، روحانی ، خاتمی و عارف بود.

گروه افراطی در نهایت با داد و بیداد سالن را ترک کردند و صندلی های سالن را هم تخریب کردند که صحنه بسیار زشتی را رقم زده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • محمد اتفاقا در زمان شاه ایران و هنگام طرح حزب رستاخیز هم "برود بیرون" زیاد شنیدیم، یا جمله هایی مثل "هرکی با ما نیست دشمن ما و حامی تروریسم است"