گشایش LC داخلی برای تولیدکنندگان بخش خصوصی ممنوع شد

خورنا: عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان از ممنوعیت گشایش LC داخلی برای تولیدکنندگان بخش خصوصی خبر داده و هشدار داد که این امر موجب بروز بحران نقدینگی در واحدهای تولیدی خواهد شد.

فرهاد به‌نیا اظهار کرد: بانک مرکزی از دو روز پیش در بخش‌نامه‌ای به بانک‌ها گشایش LC داخلی برای واحدهای بخش خصوصی را ممنوع کرده است.

وی با بیان این‌که تولیدکنندگان داخلی از LC برای تامین مواد اولیه مورد نیاز تولید استفاده می‌کردند، خاطرنشان کرد: پیش از این تولیدکنندگان برای خرید مواد اولیه، پیش فاکتور خرید را از فروشنده دریافت و به بانک ارائه می‌کردند و پس از آن بانک نسبت به پرداخت هزینه مربوطه به فروشنده اقدام می‌کرد.

وی ادامه داد: تولیدکننده نیز سه تا شش ماه پس از دریافت وجه نسبت به بازپرداخت آن با سود میانگین ۱۹ تا ۲۱ درصد به بانک اقدام می‌کرد.

اما از دو روز پیش گشایش LC داخلی برای واحدهای بخش خصوصی با بخش‌نامه بانک مرکزی متوقف شده وبه این ترتیب واحدهای تولیدی بخش خصوصی برای تامین نقدینگی مورد نیاز برای خرید مواد اولیه دچار مشکل خواهند شد.

به‌نیا تصریح کرد: چنین اقدامی علاوه بر آنکه ضد تولید و اشتغال بوده و هیچگونه توجیه منطقی ندارد، برخلاف سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری است. تنها نتیجه این اقدام افزایش بهای تمام شده کالاهای تولیدی از جمله قطعات خودرویی خواهد بود که در نهایت نیز زیان آن به مصرف‌کننده منتقل خواهد شد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *