اظهارات گستاخانه وزیر خارجه بحرین علیه ایران

خورنا: وزیر امور خارجه بحرین در اظهاراتی گستاخانه در قاهره مدعی شد: ایران بحرین را تحت مالکیت خود می‌داند و می‌خواهد سلطه خود را بر کل شیعیان جهان تحمیل کند.

به گزارش الشرق الاوسط مصر، “خالد بن احمد الخلیفه” وزیرامور خارجه بحرین که به قاهره سفر کرده، روز گذشته در جمع برخی رسانه‌های مصری ادعا کرد: ایران همواره به بحرین همانند “مروارید یک تاج” می‌نگرد چون بحرین دروازه ورود به خلیج فارس است.

وی در ادامه اظهارات ضدایرانی خود از کشورهای عربی تقاضا کرد از رژیم بحرین در برابر ایران حمایت و پشتیبانی کنند.

وزیر امور خارجه بحرین در اظهاراتی گستاخانه با اشاره به ایران اسلامی، افزود: “جمهوری اسلامی شیعی” در تلاش است که شیعیان کل جهان را تحت لوای حکومت دینی درآورد.

وی مدعی شد: مسئولیت کل کشورهای عربی و نه فقط کشورهای حاشیه خلیج‌فارس ایستادگی در برابر خطر ایران است. این خطری بزرگ است که دارای زوایای متعددی است. ملت‌های عرب هم باید نسبت به خطر ایران که ممکن است به هزار شکل درآید، هوشیار باشند؛ تهدیدات در این زمینه جدی است.

وزیر امور خارجه بحرین با وجود کشته شدن ده‌ها نفر از شهروندان این کشور در زندانهای آل خلیفه طی ماه‌های اخیر، ادعا کرد: ما با شیعیان تبعیض آمیز برخورد نمی‌کنیم و هیچ‌گونه تبعیضی در بحرین علیه آنان وجود ندارد.

خالد بن احمد الخلیفه البته در پایان با اشاره به دیدار ماه گذشته خود با “علی اکبر صالحی” وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در نیویورک ادعا کرد: من با گفت‌وگو با ایران مخالف نیستم، اما تهران در امور کشورهای عرب دخلت می‌کند!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *