شعار “رسایی، رسایی، استعفا، استعفا” در مجلس

خورنا: در دستور کار قرار گرفتن استعفای علی مطهری در جلسه‌ی علنی امروز مجلس تذکر ۵ نماینده را در پی داشت و ۶ نماینده در مخالفت با آن به ایراد سخن پرداختند تا نهایتاً استعفای او ۱۵۵ رای مخالف، ۳۱ رای موافق، و ۱۲ رای ممتنع کسب کند و این موضوع موجب ابقای او در مجلس شود.

پیش از آنکه علی مطهری در جایگاه نطق جهت طرح تقاضای خود برای استعفا قرار گیرد جمعی از نمایندگان حول وی جمع شده و با وی مذاکره می‌کردند.

پزشکیان، خباز و رضا حسینی از فراکسیون خط امام مجلس و مصباحی‌مقدم ، هدایت‌خواه و لاهوتی از فراکسیون اصول‌گرایان مجلس در مخالفت با استعفای مطهری سخن گفتند.

نمایندگان در واکنش به نطق هدایت‌خواه که مخالفت خود با استعفا را از این لحاظ مطرح می‌کردند که استعفا محلی از اعراب ندارد فریاد دو دو سر دادند.

لاریجانی در واکنش به این فریادها نمایندگان را دعوت به آرامش کرد و گفت: آقای هدایت‌خواه از منظر خاصی نظر مخالفت خود را ابراز می‌کند، هرکس یک شناسنامه‌ای دارد ایشان نیز نقطه‌نظراتی دارند و از همان منظر می‌خواهد مخالفت کند.

هدایت‌خواه استعفای مطهری را کناره‌گیری قهرمانانه خواند و گفت: مطهری باید بماند تا توسط مردم حذف شود.

این سخنان نیز فریاد دو دو نمایندگان را در پی داشت.

نماینده‌ی بویر‌احمد دنا جایگاه نطق را ترک کرد اما نمایندگان همچنان فریاد دو دو در مخالفت با وی سردادند.

پس از این نطق، رسایی با حضور در جایگاه و کرسی هدایت‌خواه با وی مذاکره کرد.

در حالی که بین مخالفان استعفای مطهری، هدایت‌خواه، تاکید داشت که مردم تاکنون نیز به حرمت شهید مطهری به فرزند او رای داده‌اند، رضا حسینی یکی دیگر از مخالفان استعفا گفت: برای اینکه نشان دهیم مطهری‌ها زنده‌اند با این استعفا مخالفت می‌کنیم.

پس از این لاریجانی استعفای علی مطهری را به رای گذاشت، و ۱۵۵ نماینده با این استعفا مخالفت کردند و در نتیجه حضور مطهری در مجلس با موافقت ۱۵۵ نماینده روبرو شد.

پس از اعلام نتایج آراء جمعی از نمایندگان با حضور در کنار علی مطهری به وی تبریک گفتند.

جمعی از نمایندگان نیز به سمت کرسی رسایی رفته و شعار رسایی رسایی استعفا استعفا سردادند.

رسایی نیز از جای خود برخواسته و با صدای بلند اعلام کرد که من استعفا نمی‌دهم.