چمران: باغ قلهک را باید به نفع مردم مصادره کرد

خورنا: رئیس شورای اسلامی شهر تهران به قطع درختان باغ قلهک اشاره کرد و گفت: برای این کار جریمه ۵۰۰ میلیونی در نظر گرفته شده است و بر اساس قانون اگر عامدانه نسبت به از بین بردن باغی اقدام شود باید آن باغ را به نفع مردم مصادره کرد.

مهدی چمران در چهارصد و هفدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطقی خارج از دستور به موضوع قطع و سوزاندن ۳۱۰ درخت از درختان باغ قلهک متعلق به سفارت انگلیس اشاره کرد اظهار داشت: کمیسیون ماده ۷ در جلسه شهریور خود جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی برای این موضوع در نظر گرفت که صادر کردن رأی به موقع کمیسیون ماده ۷ جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: این رأی به قوه قضائیه فرستاده شده و امیدواریم آنها نیز برخورد قانونی و جدی نسبت به این موضوع نشان دهند.

فرقی نمی‌کند مالک یک سفارتخانه یا یک پیرزن تنها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: اگر ملکی متعلق به کسی باشد نمی‌تواند آزادانه هر کار می‌خواهد انجام دهد و فرقی نمی‌کند مالک یک سفارتخانه یا یک پیرزن تنها باشد.

باغ را باید به نفع مردم مصادره کرد

وی ادامه داد: بر اساس قانون مصوب شورای انقلاب ، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر عامدانه نسبت به از بین بردن باغی اقدام شود باید آن باغ را به نفع مردم مصادره کرد.

مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از اقدام شهرداری تهران در خصوص پیگیری این موضوع به اقدامات پرسنل خدمات شهری برای حل مشکلات ناشی از بارندگی اخیر، گفت: اقدامات خدمات شهری شهرداری در این زمینه جای تقدیر دارد ضمن اینکه در حوزه حمل و نقل عمومی خدمات به خوبی در این روزهای بارانی به شهروندان ارائه شد.

وی در ادامه به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها اشاره کرد و گفت: به لحاظ استقبال شهروندان و حضور خبرنگاران در این نمایشگاه می‌توان گفت نسبت به سال‌های قبل وضعیت نمایشگاه بهتر بود.