از وضعیت کنونی راضی نیستیم

نیروی انتظامی اندیمشک سد راه ورود مواد مخدر به استان است

خورنا: فرمانده منطقه انتظامی اندیمشک در نشست با خبرنگاران شهرستان گفت: موقعیت ویژه اندیمشک که تنها ورودی شمالی خوزستان است باعث شده که قاچاقچیان همواره در صدد وارد کردن مواد مخدر از طریق این شهرستان به استان باشند اما نیروی انتظامی شهرستان و پرسنل جان برکف و سختکوش آن همانند سدی محکم در برابر ورود مواد مخدر ایستاده و تا سرحد شهادت با قاچاقچیان مبارزه کرده و خواهند کرد.

سرهنگ اکبر کروندی افزود: به کار گیری نیروهای کاردان و زبده توسط ناجا و نیز همکاری خوب و سازنده سربازان گمنام امام زمان(عج) نیروی انتظامی منطقه نقش مهمی در امر مبارزه با مواد مخدر داشته و حجم کشفیات مواد مخدر توسط ناجا به خوبی بیانگر شدت عمل و نحوه مبارزه این نیرو با قاچاقچیان است.

وی اضافه کرد: ۱۶ باند تهیه و توزیع مواد مخدر را در نیمه دوم سال ۹۲ متلاشی کرده ایم و در همین رابطه ۱۶۴ نفر از جمله ۲ زن نیز دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند که از این افراد ۵۸ کیلو مواد مخدر شامل ۱۱ کیلوگرم تریاک، ۳۵ کیلوگرم هروئین و ۱۲ کیلوگرم مخدرصنعتی شیشه کشف و ضبط شد و این در نتیجه تلاش های فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان و بخش مبارزه با مواد مخدر بوده است.

فرمانده انتظامی اندیمشک گفت: طرح هایی را در زمینه پاکسازی مناطق آلوده به مواد مخدر بویژه ۲ منطقه آلوده انجام شده و درب خانه هایی را که صرفاً در کار تهیه و توزیع مواد مخدر فعالیت داشتند پلمپ و جوشکاری کرده و به شهرداری نیز پیشنهاد اعمال قانون و به مزایده گذاشتن این منازل را داده ایم.

وی تأکید کرد: هرچند اقدامات انجام شده در سطح گسترده ای انجام شده اما با این حال باز هم راضی نیستم و معتقدم با این باندها و افراد که نسل جوان را به فساد و تباهی می کشند باید بیش از این برخورد کرد و البته بایستی با انجام کار رسانه ای و فرهنگی، زمینه ریشه کنی این مسائل فراهم شود.

سرهنگ کروندی همچنین گفت: در دوماهه نخست سال ۹۳ نیز ۶ باند مهم تهیه و توزیع مواد افیونی نیز متلاشی شده اند که در همین رابطه ۴۸ نفر از ایادی تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر و از این افراد ۱۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر از جمله تریاک و شیشه کشف و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه پاسگاه های بابک و کوی لور بیشترین آمار مبارزه با مواد مخدر و دستگیری ها را داشته اند یادآور شد: از دستگاه قضایی تقاضا کرده ایم که با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد شدیدتری داشته باشد لذا اگر در این زمینه مردم و دستگاه ها نیز از ناجا حمایت کنند این نیرو هیچ مانعی در مبارزه با مواد مخدر نخواهد داشت.

فرمانده پلیس شهرستان در ارتباط با کمک به معتادان در زمینۀ رهایی از دام مواد افیونی گفت: کمیته های مختلفی را از جمله کمیته درمان، با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان شهرستان فعال خواهیم کرد و همچنین علاوه بر نظارت بر کمپ های موجود ترک اعتیاد حتی کمپ های فاقد مجوز را که فعالیت مناسبی داشته باشند را نیز مجوز خواهیم داد.

وی افزود: در زمینه آگاهی بخشی به نسل جوان در رابطه با زیان های مواد مخدر هم معاونت فرهنگی ما در همکاری با آموزش و پرورش فعال است و از طریق این نهاد، آموزش های لازم را به دانش آموزان مقاطع مختلف ارائه می دهد که در همین زمینه رتبه خوبی را نیز کسب کرده و مورد تشویق استان هم قرار گرفته است.

وی همچنین گفت: ناجا با قلیان سراها و سفره خانه هایی که قلیان سرو می کنند نیز برخورد می کند که در همین رابطه ظرف چند شب گذشته ۴ قلیان سرا پلمپ و ۱۲۰ قلیان نیز ضبط شده است.

سرهنگ کروندی گفت: گسترگی شهرها، تنوع جرائم و کمبود ابزار و امکانات و از همه مهمتر، کنترل بخش وسیعی از مرزها توسط نیروی انتظامی در پاره ای از موارد بر نحوه و سرعت برخورد ناجا تأثیرگذار بوده که ما نیز پیگیر افزایش و نیروها و امکانات مورد نیاز هستیم اما در عین حال فرماندهی محترم ناجا نیز با رصد فعالیت ها نا جا در منطقه از ملزومات شهرستان در زمینه های فوق آگاه اند و قطعاً امکانات مورد نیاز ما را تأمین خواهند کرد.

وی با سپاسگزاری از خبرنگاران به خاطر بازتاب اخبار مربوط ناجا اظهار داشت: ۳هزار شهید و ده ها هزار جانباز از ناجا به انقلاب تقدیم شده که به این نیرو آبرو بخشیده اند و من به خبرنگاران قول می دهم که تا آخرین نفس پای این کار خواهیم ایستاد و در این راه از خداوند توفیق پایداری در این راه را خواستاریم.

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به قرار داشتن شهرستان در رتبه چهارم ورودی اخبار و اطلاعات ورودی ۱۱۰ در استان پس از شهرهای اهواز، آبادان و دزفول آن را نتیجه اعتماد مردم به ناجا دانست گفت: با جرائم فوریتی به صورت مجزا و جداگانه برخورد خواهیم کرد که انشاا… از جانب دستگاه های محلی هم در جهت بهبود و تسریع در کار پلیس ۱۱۰ حمایت های لازم صورت گیرد.

سرهنگ اکبر کروندی در پایان این نشست خبری گفت: مقام معظم رهبری بزرگترین حامی ناجا هستند و همین که در سخنانشان، جان برکفان نیروی انتظامی را «مجاهدان فی سبیل ا…» می خوانند برای ما بزرگترین تشویق و دلگرمی است.