تل‌آویو شایعه حمله‌به ایران را تکذیب کرد

خورنا: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با بیان اینکه «خیلی نیاز نیست نابغه باشی تا بفهمی که در اسرائیل در سال ۲۰۱۱ دو نفر جدا از بقیه نمی‌توانند تصمیم (خودسرانه) بگیرند»، هرگونه تصمیم برای حمله به ایران را تکذیب کرد.

فارس در این‌باره‌ نوشت: «ایهود باراک» امروز در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی به شایعات و تحلیل‌های مختلف درباره وجود هر گونه تصمیم یا طرح برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران پایان داد.

در چند روز اخیر و در پی دیدارهای یکی‌دو ماه اخیر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با «عوادیا یوسف» خاخام ارشد و افراطی این رژیم و بررسی موضوعات مختلفی با وی از جمله ایران، رسانه‌های اسرائیلی از جمله «ناحوم برنیا» تحلیلگر روزنامه یدیعوت آحارونوت احتمال دادند که این دو، در حال برنامه‌ریزی برای حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با به تمسخر گرفتن شایعات مذکور گفت: شما نیاز نداری نابغه باشی تا بفهمی که در سال ۲۰۱۱ در اسرائیل دو نفر جدا از بقیه نمی‌توانند به تنهایی تصمیم بگیرند [که به ایران حمله کنند].

وی در حالی این شایعات را تکذیب کرد که رئیس ستاد مشترک ارتش این رژیم به همراه روسای موساد، شاباک و دستگاه اطلاعات نظامی ارتش این رژیم اخیرا متفق‌القول با هرگونه اقدام نظامی علیه ایران مخالفت کرده بودند.

ایهود باراک در این گفت‌وگو افزود: در وزارت دفاع و دفتر نخست وزیر هزاران برگ مطلب و بررسی و گفت‌وگو (درباره ایران) و با حضور ده‌ها مسئول و وزیر وجود دارد.

باراک همچنین در ادامه سیاست اتهام‌زنی به ایران مبنی بر تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای تاکید کرد: پیشرفت ایران برای دسترسی به سلاح اتمی تهدید اصلی برای امنیت منطقه و بخصوص اسرائیل است.

وی با بیان اینکه «باید با همه ابزارهای لازم تلاش کرد و همه گزینه‌ها را مطرح نگاه داشت»، بر «اهمیت فشارهای بین‌المللی و تحریم‌ها [بر ایران]» تاکید کرد.

باراک در ادامه اعلام کرد: همانطور که قبلا بیش از ۲۰ بار تکرار کرده‌ام اسرائیل نمی‌تواند با ایران هسته‌ای کنار بیاید.

همزمان با سخنان ایهود باراک، روزنامه یدیعوت آحارونوت امروز در سرمقاله (۳۱ اکتبر) با عنوان «حمله به ایران؟ فقط بگو نه‌!» تاکید کرد: باید بارها و بارها تکرار کنیم که اسرائیل نباید آشکارا به ایران حمله کند. موضوع پیچیده است و ریسک آن بسیار بالاست؛ آنقدر بالاست که اسرائیل توان تحمل آن را ندارد.

یدیعوت نوشت: یک چیز کاملاً روشن است و آن این است که اسرائیل توان تحمل تبعات حمله به ایران را ندارد برای همین تصمیم‌گیری برای حمله به ایران هنوز در دست نیروهای غربی است.

این روزنامه با اشاره به اینکه ایران در این حمله غافلگیر نمی‌شود و مدت‌هاست که خود را برای چنین حمله‌ای آماده کرد است، در ادامه نوشت: ایرانی‌ها چگونه به حمله اسرائیل پاسخ خواهند داد؟ آیا اسرائیل را هدف می‌گیرند یا انتقال نفت جهان را با مشکل روبه‌رو می‌کنند؟… چنین کاری موج افزایش قیمت نفت بالا خواهد رفت و بحرانی جهانی می‌تواند خلق کند به حدی که بحرانی اقتصادی کنونی را وخیم کند. طبیعتاً آنگاه ممکن است اسرائیل سرزنش شود و به اسرائیل به دید منبع خطر برای جهان نگریسته شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *