نماینده آبادان: عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان نباید تقسیم شود

خورنا: نماینده مردم آبادان با اشاره به اختصاص بخشی از عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان به دیگر شهرهای استان گفت: عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان نباید تقسیم شود و در این خصوص ما با هیچ مسئول رده بالای استانی و یا کشوری شوخی نداریم.

سیدحسین دهدشتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: برخی خبرها مبنی بر اختصاص بخشی از عوارض آلایندگی پالایشگاه آبادان به دیگر شهرهای استان به‌منظور عمران و آبادی و جبران خسارت به آنها اخیراً مطرح شده که به هیچ‌وجه هم خوشایند و مطلوب نیست.
وی افزود: این عوارض به واسطه ضرر و زیان پالایشگاه و آلاینده‌های آن به شهر تخصیص داده شده که باید به شهرداری شهرستان پرداخت شود.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این درصد عوارض باید صرف حوزه‌های عمرانی و آبادانی شهر شده تا شهروندان بتوانند از خدمات بهینه و سلامت بیشتری برخوردار شوند.
وی با اشاره به اینکه این عوارض حق شهروندان آبادانی است،  بیان کرد: اختصاص این درآمد و حتی بخشی از آن به سایر شهرهای استان به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.
دهدشتی با بیان اینکه مشکل آبادی و عمرانی دیگر شهرها به شهر جنگ‌زده و بی‌پناه آبادان ارتباطی ندارد، تصریح کرد: آبادان و خرمشهر سال‌های سال درگیر جنگ و خسارت‌های ناشی از آن بوده و اکنون باید ردیف‌های اختصاصی ویژه بودجه و اعتبار به آن تعلق گیرد نه اینکه درآمد این شهرها صرف دیگر مناطق شود.
وی اضافه کرد: این تصمیم چه در سطح استان و چه در سطح کشور گرفته شده پذیرفتنی و قابل قبول برای ما و شهروندان نخواهد بود.
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با انتقاد از این موضوع گفت: اگر بنا بر اجرای این تصمیم باشد با شدت هر چه تمام با آن برخورد کرده و در این راستا با مسئولان رده بالای کشور نیز شوخی نداریم.
وی خاطرنشان کرد: آبادان با وجود ظرفیت‌های بی‌شمار اقتصادی و تجاری به‌دلیل ناملایمات حاصل از جنگ تحمیلی هنوز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.
دهدشتی با بیان اینکه حق و حقوق مردم آبادان نباید با دیگر شهرهای استان تقسیم شود، گفت: من به‌عنوان نماینده مردم آبادان، از ذره‌ای از حقوق مردم شهر و دیارم نخواهم گذشت.
وی گفت: نه من بلکه دیگر مسئولان این شهرستان مطمئناً در مقابل تاب و تحمل بی‌عدالتی به شهر و شهروندان را نخواهند داشت.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *