امام جمعه اهواز ازایستادگی ملت و دولت سوریه دربرابراستکبارقدردانی کرد

خورنا: نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز از ملت و دولت سوریه که در برابر فشارها و زیاده خواهی غرب و تروریسم کور ایستادگی کردند قدردانی کرد.

آیت الله ˈسیدمحمدعلی موسوی جزایریˈ در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهر به برگزاری موفقیت آمیز انتخابات ریاست جمهوری در سوریه اشاره کرد و افزود: ملت سوریه با حضور در این انتخابات مشت محکمی به دهان امریکا و اسراییل زد و در کنار جریان مقاومت ایستاد و این افتخار بزرگی برای ملت ایران نیز هست.

وی گفت: به فضل الهی و مقاومت ملت و دولت سوریه جریان سلفی و وهابیت خبیث که جنایات بی شماری را نیز در سوریه مرتکب شده اند با انتخابات اخیر در این کشور با شکست رو به رو شده و به بن بست رسیده اند.

خطیب جمعه اهواز افزود: جریان تکفیری و وهابیت با جنایات خود و حمله به اماکن مقدسه و حرم مطهر حضرت زینب (س) صفحه تاریکی در زندگی نکبت بار باقی گذاشتند.

آیت الله موسوی جزایری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز قیام و نهضت خونین ۱۵خرداد ۱۳۴۲ اظهار داشت: امام خمینی(ره) با قیام خود در برابر نظام مستبد شاهنشاهی زمینه ساز پیروزی ۲۲بهمن ۵۷ شد و ملت ایران را از قید و بند نظام استکباری رهایی بخشید.

وی همچنین با تسلیت ایام سوگواری سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و تقدیر از مردم سراسر استان خوزستان در برگزاری مراسم عزاداری سالروز ارتحال امام گفت: در این ایام من در نجف اشرف بودم و مراسم سوگواری نیز با حضور مردم این شهر و بسیاری از شهرهای عراق برگزار شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری سالروز شهادت آیت اللهˈسیدمحمدرضا سعیدیˈ از یاران و پرچم داران نهضت امام خمینی (ره) را نیز تسلیت گفت.

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به کسالت آیت الله ˈمحمدرضا مهدوی کنیˈ از خداوند برای ایشان آرزوی سلامتی کرد و گفت: رییس مجلس خبرگان رهبری از بزرگان نظام و اسلام است و از یاران باوفای امام راحل در پیش از انقلاب اسلامی بوده اند و از خداوند بزرگ خواهانیم که این نعمت بزرگ را برای ما نگه بدارد.

خطیب جمعه اهواز در خطبه اول نماز جمعه ضمن فراخواندن خود و عموم مردم به رعایت تقوای الهی و دوری از معاصی ، به پدیده مدگرایی در جامعه پرداخت و خطر آن را برای کشور و خانواده ها از مواد مخدر بیشتر دانست.

وی به فرمایش ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی و دوری از مصرف زدگی و اسراف اشاره کرد و گفت: مدگرایی و ترویج آن خطری برای جوانان و خانواده هاست و باید چاره ای برای آن اندیشید.

آیت الله موسوی جزایری به اهداف عالیه امام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امام با روح الهی و ملکوتی خود چنان روحیه ای در جوانان ما به وجود آورد که همین جوانان نماز شب خوان شده و عاشقانه و از سر اخلاص آرزوی شهادت می کردند.

وی با بیان اینکه هم اکنون جوانان بسیجی ما با اشاره مقام معظم رهبری در همه میدان ها حاضر به فداکاری و ایثار و شهادت هستند گفت: پرچمی که امام خمینی(ره) برافراشت همچنان به دست مقام معظم رهبری در اهتزاز است.