مرگ روزانه ۱۳ عابر پیاده در کشور

خورنا: معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از مرگ روزانه ۱۳ عابر پیاده در ۶ ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: این در حالی است که این آمار کاهش ۶ / ۱۳ درصدی داشته است.

به گزارش آفتاب، عبدالرزاق برزگر با بیان اینکه در ۶ ماه نخست امسال، دو هزار و ۳۷۵ عابر پیاده که یکهزار و ۷۴۱ نفر از آنها مرد و ۶۳۴ نفر زن بودند در حوادث رانندگی کشته شدند گفت: این آمار در مقایسه با دو هزار و ۷۴۸ عابری که در ۶ ماه اول سال گذشته جان باختند ۶ / ۱۳ درصد کاهش را نشان می دهد.

معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی، مجموع آمار تلفات حوادث رانندگی در شش ماه اول امسال را ۱۱ هزار و ۲۰۱ را اعلام کرد و افزود: ۲ / ۱۲ درصد کل تلفات حوادث رانندگی حوادث رانندگی شش ماه نخست امسال عابرین پیاده بودند.

علت مرگ عابران پیاده در تصادفات ضربه به سر و خونریزی است
به گفته برزگر بیشترین علت مرگ عابران پیاده ضربه به سر با ۱ / ۱۵درصد، شکستگی‌های متعدد با ۲۴ درصد و پس از آن ‌خون‌ریزی با ۱۰.۵ درصد گزارش شده است.

وی بیشترین خودروی موثر در مرگ عابرین پیاده را سواری دانست و افزود: در ۵۶.۴ درصد موارد برخورد خودروهای سواری با عابر، در ۱۱.۹ درصد برخورد وانت بار و در ۱۰.۳ درصد موارد، برخورد موتورسیلکت منجر به مرگ عابران پیاده شده است.

نیمی از قربانیان تصادفات عابران پیاده را ۵۰ ساله‌ها تشکیل می‌دهند

معاون پزشکی و آزمایشگاهی اظهار داشت: بیشترین گروه سنی عابرانی که در حوادث رانندگی کشته می شوند، افراد بالای ۵۰ سال و بعد از آن کودکان ۱۰ سال و کمتر هستند. بر اساس آمارهای موجود از نظر گروه سنی بیشترین عابران پیاده فوت شده با یک‌هزار و ۱۶۱ نفر، معادل ۴۸.۹ درصد در گروه سنی ۵۰ سال به بالا هستند. ۳۶۳ نفر از عابران کشته شده نیز در گروه سنی ۱۰ سال و کمتر هستند که دومین گروه سنی دارای بیشترین تلفات به شمار می‌آیند.

تهران و مشهد رکورد‌دار تلفات عابران پیاده

برزگر درخصوص بالاترین آمار متوفیات عابران پیاده در استان‌های کشور گفت: بیشترین آمار تلفات عابران پیاده با عدد ۴۰۰ نفر در استان تهران ثبت شده است و خراسان رضوی با ۲۱۳ و فارس با ۱۵۸ نفر، استان‌هایی هستند که پس از تهران بیشترین تعداد عابران فوت شده را در ۶ ماه نخست امسال به خود اختصاص داده‌اند. در کمترین‌ها نیز استان خراسان جنوبی با ۱۴ نفر، سمنان ۱۸ و ایلام با ۱۹ نفر، استان‌هایی هستند که در ۶ ماه نخست امسال کمترین تعداد عابران متوفی در آنها ثبت شد.

وی درخصوص نسبت متوفیان عابران پیاده به کل حوادث رانندگی اظهار داشت: با این مقیاس در استان البرز از مجموع ۱۹۷ نفری که درحوادث مختلف رانندگی این استان کشته شده اند، ۸۹ نفر معادل ۴۵.۲ درصد کل فوتی‌های حوادث رانندگی ۶ ماهه نخست امسال، عابران پیاده بوده‌اند.

تهران با ۴۳.۲ درصد بعد از استان البرز قرار دارد. ۴۰۰ نفر از تلفات حوادث رانندگی ۶ ماه نخست امسال در استان تهران، عابر پیاده بوده‌اند. پس از تهران نیز استان کهکیلویه و بویراحمد از لحاظ نسبت تلفات عابران پیاده به همه تلفات حوادث رانندگی با ۲۹.۳ درصد، سومین استان کشور است.

برزگر با اشاره به محل فوت عابران پیاده گفت: یک‌هزار و ۳۹۶ نفر از تلفات عابران پیاده یعنی ۵۸.۸ درصد آنها در مسیرهای دورن‌شهری جان خود را از دست داده اند که این موضوع رعایت قوانین مربوط به عابران پیاده از جمله توجه به چراغ راهنما،‌ عبور از خط کشی عابرپیاده و پل‌های عابر را دو چندان می کند. جاده‌های برون‌شهری پس از خیابان‌های داخل شهر جان ۷۸۶ نفر عابران، معادل ۳۳.۱ درصد از آنها را گرفته است.

طی سال گذشته ۲۳ هزار و ۲۴۹ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که ۲۲.۹ درصد (پنج هزار و ۳۱۹ نفر) آن عابران پیاده بودند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *