توزیع نهال رایگان بین شهروندان شادگانی

خورنا: شهردار شادگان از توزیع نهال رایگان بین شهروندان به‌منظور افزایش سرانه فضای سبز در شهرستان خبر داد.

کریم بنی‌نعیم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: توسعه فضای سبز شادگان مستلزم همکاری و تعامل همه‌جانبه ادارات، نهادها، سازمان‌ها به‌ویژه شهروندان و اجرای تعهداتشان با شهرداری است.
وی افزود: به همین منظور شهرداری این شهرستان برای ایجاد محیطی سرسبز و باطراوت تصمیم گرفته به صورت رایگان، نهال در اختیار شهروندان قرار دهد.
شهردار شادگان تصریح کرد: آشنا نبودن برخی از افراد با نحوه کاشت و نگهداری از نهال از مهمترین دلایل عدم‌ماندگاری آن است.
وی اشاره کرد: برای حل این مشکل سعی کرده‌ایم در هر ایستگاه نهال توزیع، آموزش‌های لازم، بروشور و کتابچه‌های مربوط به نحوه کاشت نهال را نیز در اختیار مردم قرار دهیم.
بنی‌نعیم با بیان استقبال شهروندان از این طرح گفت: از مردم می‌خواهیم با رعایت طرز کاشتن، هر نهالی را که تحویل می‌گیرند سریعاً غرص کنند.
وی ادامه داد: اگر هموطنان ما در کاشت و نگهداری از درختان دقت کنند، این نوید را می‌دهیم که در آینده‌ای نه چندان دور سرانه فضای سبز به طور چشمگیری افزایش یابد.
شهردار شادگان خاطرنشان کرد: درختکاری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و این فرهنگ‌سازی را باید از دانش‌آموزان و قشر نوجوان آغاز کرد.
به گفته وی ما باید با ایجاد فضای سبز و استفاده از گونه‌های کم‌مصرف گیاهان در سرسبزی شهر کوشا باشیم.
بنی‌نعیم با اشاره به نقش و اهمیت فضای سبز در سلامت جامعه بیان کرد: فضای سبز در کاهش مصرف انرژی، تعدیل درجه حرارت، جلوگیری از بروز برخی بیماری‌ها نقش اساسی و حیاتی دارد.
وی در پایان با اشاره به ضرورت حفظ و نگهداری فضای سبز از سوی شهروندان اظهار داشت: امیدواریم با توجه و دقت بیش از پیش شهروندان در راستای افزایش و نگه‌داری فضای سبز در منطقه گام‌های بلندی برداریم.