روستاهای شادگان بهسازی می‌شود

خورنا: مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان گفت: با اختصاصا اعتباری ۲ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی این بنیاد روستاهای شادگان بهسازی می‌شوند.

سالم دریس امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولان در سال جاری شهرستان شادگان رتبه نخست جذب اعتبارات مقاوم‌سازی مسکن روستایی را از آن خود کرده است.
وی افزود: از سال ۱۳۸۴ طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی در این شهرستان به منظور جلوگیری و پیشگیری از بروز خطرات جانی و مالی ناشی از بلایای طبیعی آغاز شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان با بیان اینکه در اجرای این طرح تلاش شده با پرداخت تسهیلات بانکی، واحدهای مسکونی روستایی با نظارت مهندسان ناظر این شهرستان و رعایت اصول فنی و مهندسی مقاوم‌سازی شود خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون اتمام عملیات مقاوم‌سازی تعداد دو هزار و ۳۷۹ واحد مسکونی روستایی در منطقه انجام شده است.
وی با بیان اهداف اجرای این طرح اضافه کرد: این طرح به‌منظور کاهش آثار بلایای طبیعی، ایمن‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در مقابل حوادث غیرمترقبه نظیر زلزله و سیل با رعایت دقیق اصول فنی در حال اجرا است.
دریس با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده توسط این سازمان در روستاهای شهرستان گفت: همچنین دو طرح هادی روستایی در شادگان به بهره‌برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه این دو طرح هادی در روستاهای آلبوجنام و نهر مسیر صورت پذیرفته است، گفت: در اجرای این دو طرح هادی، ۱۱هزار و ۴۵۵متر مربع زیرسازی و آسفالت، ۴۴۰مترمربع پیاده‌روسازی، ۳۹۲مترمکعب سنگ‌کاری و ۲۰۰اصله نهال‌کاری و پارک کودک به مساحت ۴۰۰متر مربع انجام شده است.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شادگان با بیان میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه تصریح کرد: در این راستا اعتباری بالغ بر دو میلیارد و ۴۳۶میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به طرح‌های هادی روستایی شهرستان اختصاص داده شده است.
به گفته وی با بهره‌برداری از این دو طرح ، ۷۹۵ خانوار روستایی در شهرستان شادگان از مزایای آن برخوردار شدند.
دریس گفت: ساماندهی خدمات روستایی و کمک به پیشبرد سطح زندگی روستاییان و تثبیت جمعیت آنان را از اهداف اجرای طرح هادی روستایی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *