حسین فهمیده به دانش‌آموزان معرفی شود

خورنا: مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی آبادان گفت: حسین فهمیده به دانش‌آموزان آبادانی معرفی شود.

ثامر چنعانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: هشتم آبان‌ماه به یاد شهادت یک نوجوان سیزده ساله در اولین ماه‌های جنگ تحمیلی، روز نوجوان نامیده شده است.
وی افزود: بیست و پنج سال پیش، در هشت آبان‌ماه سال ۵۹، حسین فهمیده سیزده ساله به شهادت رسید.
مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی آبادان با اشاره به اینکه او یکی از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ایرانی است افزود: روز نوجوان، یادآور جایگاه مهم و ارزشمند نوجوانان در جامعه است زیرا نوجوانان از آن‌رو، دارای ارزش و اهمیت هستند که برای رشد و شکوفایی و رسیدن به کمال و صعود به قله‌های افتخار و سربلندی قابلیت‌های فراوان و توانمندی‌های گوناگون دارند.
وی ادامه داد: پرورش چنین نوجوانانی به ایجاد شرایط و محیطی مساعد بستگی دارد تا استعدادهای نهفته  نوجوانان را از قوه به فعل بدل سازد و زمینه‌های رشد و بالندگی آنان را در عرصه‌های گوناگون فراهم آورد.
چنعانی خاطرنشان کرد: در این راستا همزمان با آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت شهیدمحمدحسین فهمیده طرح ملی “شهید فهمیده” روز دوشنبه در مصلای ثامن‌الائمه آبادان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اهداف اجرای برگزاری این مراسم خاطرنشان کرد: این طرح به‌منظور آشناسازی نوجوانان ۱۳ ساله با راه و مسیر شهید “فهمیده” و در راستای پاسداری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و زمینه‌‌سازی و آمادگی روحی، روانی و اعتقادی بین نوجوانان اجرا شده است.
مسئول حوزه بسیج دانش‌آموزی آبادان همچنین تصریح کرد: در این روز نوجوانان ۱۳ ساله در مصلای نمازجمعه راهپیمایی می‌کنند.
به گفته وی این طرح امسال برای هشتمین سال متوالی اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: شخصیت شهید حسین فهمیده باید به عنوان یک الگوی عملی به دانش‌آموزان آبادانی معرفی شود.
وی گفت: با اشاره به روز ۱۳ آبان نیز گفت: روز ۱۳ آبان از آ‌ن‌چنان اهمیتی برخوردار است که امام خمینی(ره) از آن به انقلاب دوم یاد کرده است.