فرماندار هندیجان خبر داد: ساماندهی ۱۰۰۰ شغل در هندیجان

خورنا: فرماندار هندیجان از ساماندهی یک‌هزار و ۵۶۱ شغل در سامانه کار هندیجان خبر داد.

بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار داشت: در تعهدات ایجاد اشتغال در هندیجان یک هزار و ۵۶۱ شغل در سامانه اداره کار و امور اجتماعی این شهرستان ثبت شد.
وی افزود: با این تعهدات می‌توان برنامه‌ریزی‌هایی برای بیکاری جوانان و افراد جویای کار صورت داد.
فرماندار هندیجان گفت: با توجه به دغدغه‌های بیکاری جوانان در این شهرستان می‌توان با سرمایه‌گذاری در زمینه‌های تجارت، کشاورزی و صیادی و برای آنها اشتغال فراهم کرد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: هدف مسئولان باید در رفع محرومیت‌زدایی و مشکلات بیکاری جوانان باشد.
فرج‌الهی اضافه کرد: هندیجان در گذشته بسیار محروم بوده و امروز با حمایت دولت و تلاش مسئولان و پشتکار مردم منطقه به ظرفیت‌های قابل توجهی دست یافته است.
وی افزود: این شهرستان دارای ظرفیت‌های خاصی نظیر اراضی مساعد بالا دست و پائین دست کشاورزی، شیلات و توسعه آبزیان، پرورش ماهی در قفس و دیگر قابلیت‌های بالقوه و بالفعل است.
فرماندار هندیجان همچنین با اشاره به سهمیه ادارات مختلف شهر در اعتبارات طرح اشتغال خانگی گفت: سهمیه کمیته امداد امام خمینی(ره)، اداره بهزیستی، بنیاد شهید، امور ایثارگران، اداره کار و امور اجتماعی و صندوق مهر امام رضا(ع) شهرستان به سهم اعتبارات تسهیلات مشاغل بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۵۲۴ میلیون ریال تصویب شده ‌است.
وی همچنین در خصوص تسهیلات مشاغل در شهرستان تصریح کرد: اعتبارات تسهیلات مشاغل در اختیار بانک‌های ملی، سپه، کشاورزی، تجارت، مسکن، رفاه و پست بانک قرار گرفته تا این طرح‌ها را در هندیجان اجرا کنند.
فرج‌الهی خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود بنادر سجافی و بحرکان در بخش‌های مختلف از تجار و سرمایه‌گذاران می‌خواهیم با سرمایه‌گذاری در بخش اشتغال فرصت‌های شغلی برای جوانان ایجاد کنند.
وی گفت: مسئولان ادارات باید به‌ دنبال جذب اعتبارات خود باشند تا این مشکلات در شهرستان رفع شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *