نماینده هندیجان: انتخاب شهردار غیربومی ظلم به مردم هندیجان است

خورنا: نماینده مردم هندیجان گفت: با انتخاب شهردار غیربومی برای هندیجان مخالف بوده و این انتخاب ظلم به مردم شهرستان است.

خلیل حیات‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان با اعلام مخالفت خود با انتخاب شهردار غیربومی برای هندیجان اظهار داشت: شورای اسلامی شهر هندیجان بر اساس اختیارات قانونی که دارند شهردار را خارج از حوزه شهرستان انتخاب کردند.
وی در ادامه در خصوص انتخاب شهردار غیربومی برای شهرستان خاطرنشان کرد: برای این انتخاب به طور مکرر با مسئولان استان صحبت کرده و خواستار انتخاب شهردار از افراد بومی شهرستان که هم توانمندتر و هم بر امور شهر واقف‌‌تر باشد شدیم ولی این مهم صورت نگرفت.
نماینده مردم هندیجان ـ بندرامام و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست‌های مکرر مردم از وی برای مداخله در این امر تصریح کرد: کار نماینده مجلس قانون‌گذاری است و انتخاب شهردار از وظایف من نیست بلکه از وظایف شورای شهر است.
وی اضافه کرد: شهروندان، امام جمعه و مسئولان شهرستان مدام با من تماس می‌گیرند، اعتراض می‌کنند و من در جواب این تماس‌ها باید بگویم من هم مخالف شهردار غیربومی در شهرستان هستم ولی این انتخاب در حوزه اختیارات من نبوده و نیست.
وی اظهار داشت: من نمی‌گویم شهردار جدید آدم توانمندی نیست بلکه برعکس، او یک دوره عضو شورای شهر بود ولی این مسئله مورد اعتراض مسئولان و مردم هندیجان است.
نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه انتخاب شهردار غیربومی ظلم به مردم شهرستان است، گفت: من بر اساس تقاضای مردم به استاندار، رئیس شورای شهر و همچنین مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان اعلام کردم که مردم از این انتخاب ناراضی‌اند و هر آن چه که در توان داشتم را انجام دادم.