ضرب ‌و شتم داور دیدار چوکا و شهرداری دزفول / عسگری: مثل قشون مغول ریختند داور را کتک زدند!

خورنا: حسین عسگری با انتقاد شدید از ضرب و شتم سعید شمس داور دیدار تیم‌های فوتبال چوکا تالش و شهرداری دزفول از رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور، اظهار کرد: واقعاً به حال این فوتبال متاسفم. چرا اتفاقاتی در آن می افتد که در هیچ کجای دنیا دیده نمی‌شود؟! واقعاً باعث شرمندگی ما است. داور یک وظیفه دارد و آن هم این است که خوب قضاوت کند و با نظر خودش وقت اضافه را اعلام کند. حالا اگر یک تیم در آن وقت اضافه گل می‌خورد، مقصر که داور نیست!

وی افزود: سعید شمس در جریان این مسابقه وقت تلف شده‌ای را اعلام می‌کند و تیم چوکا که میزبان بازی بود، در این دقایق خطای پنالتی انجام می‌دهد و گل می خورد. پس از بازی سرپرست این تیم و مسئول تدارکات‌شان به سمت داور رفته و جنگ و جدالی را آغاز می‌کنند و بعضی از تماشاچیان به داخل زمین آمده و کمک‌شان می‌کنند. مگر داور چه تقصیری داشته است؟ اگر آن‌ها در همان وقت‌های تلف شده هم گل می‌زدنند چنین رفتاری را هم می‌کردند.

عسگری تاکید کرد: نمی دانم چرا تیم میزبان به خود جرات داد تا چنین حرکاتی که نه انسانی و نه اسلامی است را انجام دهد. کافر هم این کارها را انجام نمی‌دهد. اگر عقیده مسئولان چوکا بر تکذیب این مساله است، پس چرا تمامی مدارکی که از برگزاری مسابقه وجود داشته است را معدوم کردند؟ چرا با خبرنگاران رفتار تندی داشتند و حتی یکی از دوربین های تلویزیونی را گرفتند؟ ! با این وضعیت فردا دیگر کسی داوری نمی‌کند.

نایب رییس کمیته داوران فدراسیون فوتبال با بیان این که موضوع را با کفاشیان و تاج در میان گذاشته و خواستار حل این مشکلات شده است، به ایسنا گفت: به کفاشیان و تاج گفتم که با این وضعیت داوران قضاوت نمی کنند. مگر آن‌ها چقدر پول می‌گیرند. طبق مقررات فیفا اگر کسی داور را لمس کند، ممکن است یک سال محروم شود. اما اینجا برخوردهای فیزیکی شدیدی با داور می‌کنند.

عسگری خاطرنشان کرد: واقعا جای تاسف دارد که عده زیادی مثل قشون مغول ریخته اند سر داور و به شدت او را کتک زدند، تا حدی که او ۲۰ دقیقه بیهوش بوده است و بعد از آن به سرعت منتقل شد. با این شرایط آیا داوران احساس امنیت می‌کنند؟ هیچ مسلمانی اجازه چنین کاری را به خودش نمی‌دهد، باید همه اهالی فوتبال، رسانه‌ها، مسئولان و … بررسی‌های زیادی در این زمینه داشته باشند. این فرهنگ زشت را نقض کنند، متاسفانه بی‌اخلاقی‌ها در فوتبال ما شدت گرفته است. ما حوادث بازی شاهین ، ملوان، استقلال، پرسپولیس و … را می‌بینیم. باید برخورد جدی با این مشکلات شود. نفرت از این اتفاقات باید آنقدر بزرگ شود تا بتوان با جدیت آن‌ها را از فوتبال‌مان حذف کنیم. یکی از اهداف مهم فوتبال سالم‌سازی فرهنگ است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان امنیتی حاضر در ورزشگاه از ضرب و شتم داور جلوگیری نکردند؟ گفت: شاید این بازی بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر تماشاچی داشته است، اما فقط سه نفر سرباز کنار زمین بودند. آخر برای کنترل این تعداد تماشاچی فقط چند سربازی کافی است؟ وقتی مقررات درست انجام نشود، اوضاع هم همین می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *