بودجه ای وجود ندارد؛

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز: انتظار بیهوده برای بهبود اوضاع درمان اندیمشک ایجاد نشود

خورنا : رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و هیئت همراه از بیمارستان امام علی(ع) اندیمشک بازدید کردند.

دکتر اسماعیل ایدنی در بدو ورود به اندیمشک با توقف در گلزار شهدای گمنام با قرائت فاتحه به مقام والای شهدای گرانقدر ادای احترام کرد.

رئیس دانشگاه جندی شاپور در بازدید از بخش های مختلف بیمارستان امام علی(ع) از نزدیک در جریان کمبودها و کاستی های موجود در بخش درمان شهرستان قرار گرفت.

دکتر ایدنی یکی از مهمترین اهداف سفر خود را آگاهی از نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت در این بیمارستان و شنیدن نقطه نظرات مراجعان و کادر پزشکی و پرستاری بیمارستان عنوان کرد.

ایشان در این سفر افزودند : ۶۴۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است که طرح های بهداشتی و درمانی به نتیجه برسد و پس از آن هم سال ها طول خواهد کشید که این طرح ها به مرحله بهره برداری برسند.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف نظام سلامت، افزایش امید، تأمین، حفظ و ارتقاء سلامت و عدالت در سلامت شامل: برخورداری همه افراد جامعه از آن به صورت یکسان و توانایی پرداخت هزینه ها برای همه به صورت یکسان است.

رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز گفت: بهداشت، مقوله ای فرابخشی است و فقط ۲۵ درصد از مؤلفه های آن در این بخش انجام می شود و بقیه در بخش های دیگر انجام می شود. به عنوان مثال اگر روغن ها و دیگر تولیدات غذایی کنترل نشوند بیماری های قلبی عروقی رو به رشد خواهد بود و حال هرچقدر که بخش های جراحی ساخته شود باز هم بیمار تولید خواهد شد بنابراین باید مقوله های فرابخشی را حل کنیم.

وی تروما و تصادف را یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در کشور عنوان کرد و گفت: اتومبیل پراید پای ثابت تصادفات در استان است که باید در این زمینه تلاش اساسی صورت گیرد.

دکتر ایدنی تصریح کرد: اگر گنجی به من بدهند و تمام بیمارستان ها را بازسازی کنیم اما در عین حال عوامل بیماری زا و حادثه ساز را کاهش ندهیم وضعیت تغییر نخواهد کرد.

وی تأکید کرد: من نگاهم عدالت محور است و همانگونه که که به اهواز توجه می کنم به تمام شهر ها هم توجه دارم و اگر نتوانم کاری را در استان انجام دهم باعث خسران اخروی است زیرا مسائلی که در نظام سلامت ما هست برای من یک فرصت است نه تهدید لذا ایجاب می کند که مشکلات را حل کنیم.

رئیس دانشگاه جندی شاپور گفت: مطالبه سازی های بیهوده در زمینه هایی که در کوتاه مدت امکان انجام آنها وجود ندارد باعث می شود کارهایی هم که امکان انجام آنها وجود دارد نیز محقق نشوند.

وی اضافه کرد: منابع مالی ما محدود است و بودجه عمومی کشور منفی بسته شده است بنابراین ابتدا باید به سراغ استیفای حقوق واجب تر برویم.

دکتر ایدنی گفت: من جز کمک هایی اندک، نمی توانم بودجه ملی را برای اندیمشک افزایش داده و پولی را به اندیمشک برسانم اما از کسانی که مایل به سرمایه گذاری در بخش خصوصی باشند حمایت کامل خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: هدف عمده من از این سفر، جلب اعتماد پزشکان برای ماندن در شهر است.