قاضی‌پور: وزیر برای یکی از دبیرخانه‌های شورای‌عالی، پول اجباری از بانک‌ها گرفته است

خورنا: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس وزیر اقتصاد را متهم به اخذ پول غیرقانونی و اجباری از بانک‌های کشور برای یکی از دبیرخانه‌های شورای عالی کرد.

نادر قاضی پور در جلسه علنی امروز (۱۰ آبان) مجلس در توضیح دلایل درخواست خود برای استیضاح وزیر اقتصاد گفت: آقای وزیر حداقل ۲ سال است برای یکی از دبیرخانه‌های شورای‌عالی از ۱۱ بانک پول غیرقانونی و با اجبار می‌گیرد، به چه حقی چنین کار غیرقانونی را انجام می‌دهید چرا این پول‌های غیرقانونی اخذ شده را در تعمیرات ساختمان وزارتخانه خود هزینه کردید.

نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بانک ملی در بانک قرض الحسنه مهر سپرده گذاشته تا این بانک به کارکنان نهاد ریاست‌جمهوری و مدیران وزارتخانه شما از ۲۰ میلیون تومان تا ۲۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه شما چرا با این قضیه برخورد نکردید؟، اضافه کرد: این اقدام در حالی انجام می‌شود که حداکثر سقف وام قرض الحسنه ۲ میلیون تومان در سیستم سیاسی بانک مرکزی است.

عضو کیمیسیون صنایع و معادن تاکید کرد: با این اوصاف مشخص است که از کارمندان شما و سازمان حسابرسی و نهاد ریاست‌جمهوری که با امضاء آقای خاوری ویژه‌خواری کردند انتظار نمی‌رود بر کارکرد بانک ملی نظارت کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *