امام جمعه دزفول: ۱۵ خرداد پایه و اساس پیروزی انقلاب اسلامی بود

خورنا: امام جمعه دزفول گفت: ۱۵ خرداد تنها قیام خون بر علیه شمشیر و کفر نبود بلکه پایه و اساس پیروزی انقلاب اسلامی بود.

حجت الاسلام سید محمد قاضی دزفولی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دزفول در سخنانی به انتخابات مردم سوریه اشاره و اظهار کرد: در سوریه با وجود فتنه آمریکا، اسرائیل و سردمداران  دست نشاندهٔ عربی آمریکا انتخابات ریاست جمهوری سوریه با شور و نشاط برگزار شد و برگی تاریخی در کشورشان را رقم زدند.

وی همچنین به انتخابات مردم عراق نیز پرداخت و گفت: در عراق شاهد روی آوردن مردم اهل سنت به نوری مالکی بوده وتهمت‌های و کینه توزی‌های دشمنان نتیجه نداد و مردم فهیم و بصیر عراق به نوری مالکی رای داده تا امنیت پایدار در این کشور رقم بخورد.

خطیب جمعه دزفول خاطرنشان کرد: در مصر باز آمریکا شکست خورده و انتخابات فرمایشی که آمریکا انجام داد با حداقل استقبال روبرو شد و شکست خورد و با کمترین آمار و درصد شرکت کننده مواجه شد.

قاضی دزفولی در ادامه خطبه ها به توصیه‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: توصیه‌های مهم مقام معظم رهبری به نمایندگان مجلس که مهم‌ترین آن تاکید بر مدیریت جهادی بوده باید توجه شود که نه تنها مسئولان اجرایی بلکه نمایندگان مجلس نیز باید آن را جدی گرفته و به آن اهتمام بورزند.

خطیب نماز جمعه دزفول همچنین در خصوص قیام ۱۵ خرداد نیز اظهار داشت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی برای ملت ایران بوده که رژیم پهلوی و وابسته به آمریکا را در ۲۲ بهمن ۵۷ سرنگون کرده و انقلاب ملت ایران پیروز شد.

وی تصریح کرد: ۱۵خرداد تنها قیام خون بر شمشیر و کفر نبود بلکه پایه و اساس پیروزی انقلاب اسلامی بود.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) اضافه کرد: چهاردهم خرداد یک روز بیاد ماندنی برای ملت ایران بوده چراکه در این روز مردم با شرکت تاریخی در مراسم تشییع پیکر مطهر امام ارادت قلبی خود را به ایشان و ادامه راه وی را نشان دادند.

وی با انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان جانشین امام راحل اشاره کرد و گفت: انتخاب مقام معظم رهبری برای ادامه راه امام راحل یکی از روزهای تاریخی و به یادماندنی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی با تبریک ماه شعبان و اعیاد آن از تمام دست‌اندرکاران ویژه برنامه‌های ۴ خرداد روز دزفول که نماد مقاومت ایران اسلامی بوده بخصوص از صدا و سیما تشکر و قدردانی کرد.