نماینده مجلس: تخلفات تا جایی پیش رفته است که مردم تصور می‌کنند از دیوار مملکت فشار و رشوه می‌بارد

خورنا: عبدالله کعبی با اعلام اینکه وزیر اقتصاد از هر فرصتی برای فضاسازی و تهدید علیه نمایندگان استفاده می‌کرد تا آنها امضای خود را از استیضاح پس بگیرند، گفت: باید بگوییم اگر حساب پاک بود و تقصیری نبود این همه دست و پا زدن‌های وزیر برای چه بود.

عبدالله کعبی به‌عنوان موافق استیضاح وزیر اقتصاد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۱۰ آبان) با اعلام اینکه در ساختار جمهوری اسلامی ایران مجلس یکی از قطب‌های سه‌گانه است که در رأس امور قرار دارد، گفت: قانون اساسی وظیفه استیضاح و سوال از وزرا و رئیس‌جمهور را برعهده نمایندگان گذاشته است.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی افزود: اما هر زمان به دلیل ناکارآمدی، استیضاح وزیری در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد، فشارها از بیرون چندبرابر می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمایندگان متن استیضاحی را امضا کردند و فشارها از بیرون نباید این قدرت را از آنها بگیرد، گفت: نباید با فضاسازی علیه یک نماینده و تهدید، نماینده را مجبور به پس‌گرفتن امضای خود کنند.

کعبی با اعلام اینکه فشارهای وزیر و معاونینش شبهه‌برانگیز و مسئله‌ساز شده است، گفت: استیضاح به معنی توضیح و روشن‌سازی است و این در حالی است که اگر وزیر به درستی عمل کرده بود، باید استیضاح را یک فرصت برای خود می‌دانست و نه اینکه از هرروشی استفاده کند تا جلوی استیضاح را بگیرد.

نماینده آبادان در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که چرا امروز استیضاح برای وزیر و دولت تبدیل به یک کابوس شده است، ادامه داد: اگر عملکرد وی قابل دفاع است چرا وزیر از هر فرصت و از هر شخصیتی استفاده می‌کرد تا با فشار روی استیضاح‌کنندگان آنها را از این کار منع کند.

کعبی با اعلام اینکه در این چند روز کسانی با من تماس گرفتند که باید بگویم از تماس آنها تعجب کردم، گفت: چند ماه پیش از معاون وزیر و چند مدیرعامل برای رایزنی و حل برخی موضوعات وقت گرفته بودم اما هیچ واکنشی از سوی آنها نبود. این در حالی است که طی چند هفته گذشته مدیران‌عامل تحت امر وزیر و معاونین وی با من تماس و درخواست ملاقات و رفع مشکلات را داشتند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه این موضوع برای سایر نمایندگان استیضاح‌کننده نیز صدق می‌کرد، گفت: باید بگوییم اگر حساب پاک بود و تقصیری نبود این همه دست و پا زدن‌های وزیر برای چه بود.

وی با اعلام اینکه بررسی‌های کمیسیون اصل ۹۰ نشان می‌دهد که بدون اعمال نظر دولت‌مردان چنین مبلغ افسانه‌ای در اختیار گروه امیرمنصور آریا قرار نمی‌گرفت، تصریح کرد: اگر چنین تخلفی در یک کشور توسعه‌یافته رخ می‌داد، وزیر مربوطه استعفا می‌داد، این در حالی است که آقای وزیر در اینجا از هر روزنه‌ای برای ابقای خود استفاده می‌کند.

موافق استیضاح وزیر اقتصاد با بیان اینکه برای یک ساعت قطعی برق، وزیر اقتصاد و انرژی کره جنوبی استعفا می‌دهد، گفت: نه تنها این اتفاق در کشور ما نمی‌افتد بلکه همه مدعی پیشگامی و کشف اختلاس بزرگ شده‌اند و انتظار قدردانی نیز دارند.

کعبی با بیان اینکه سازوکار نظارتی بر بانک‌ها به درستی انجام نمی‌گیرد، تصریح کرد: اگر با دخالت‌های ناروا و عدم اجرای قوانین مربوطه مواجه نبودیم، شاهد چنین تخلفاتی در کشور نبودیم. تخلفات تا جایی پیش رفته است که مردم تصور می‌کنند که از دیوار مملکت فشار و رشوه می‌بارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه نمایندگان باید به استیضاح وزیر رای دهند، گفت: امروز نمایندگان در مجلس ثابت می‌کنند که مدافع حقوق ملت و مخالف هرگونه چپاول در کشور هستند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *