طرح ارتقا امنیت اجتماعی در خوزستان اجرا شد

خورنا: جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان از اجرای موفق طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان از بیستم اردیبهشت ماه به مدت یک هفته خبر داد.

سرهنگˈ سیدمحمد صالحیˈ روز پنج شنبه در نشست خبری با خبرنگار رسانه های همگانی افزود: در اجرای این طرح یک هزار و ۱۶۰مجرم دستگیر شدند که از این تعداد۱۹۷نفر قاچاقچی مواد مخدر بودند.

وی گفت: با اجرای این طرح ضربتی ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، ۸۴۳ مورد سرقت، بیش از یک میلیارد نخ سیگار قاچاق و ۲۱هزار و ۳۳۰ لیتر سوخت قاچاق نیز متلخلفین کشف و ضبط شد.

جاشین فرماندهی انتظامی خوزستان کشف ۲۴هزار قرص روان گردان، ۹۷۳دستگاه دریافت برنامه های ماهواره ای و متلاشی شدن یک باند کیف قاپ را از دیگر نتایج اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی در استان خوزستان عنوان کرد.

سرهنگ صالحی به معضل سرقت در استان اشاره کرد و گفت: در اردیبهشت ماه کشف جرائم سرقت در استان ۸۳درصد نسبت به ماه فروردین ۱۳۹۳ افزایش داشتیم افزود: وقوع سرقت در استان در ماه مورد گزارش نسبت به ماه ماقبل آن ۱۰درصد کاهش داشته است که این نشان از موثر بودن برخورد با سارقان بوده است.

وی در ادامه از وقوع ۴۸۶مورد تصادف در سطح استان در اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد و گفت: در این تصادفات مجموعاˈ ۱۱۲مورد مجروح و ۴۵ نفر نیز فوت کرده اند و علت اصلی این تصادفات سرعت غیرمجاز، انحراف به چپ و برخورد با ماشین آلات کشاورزی بوده است.

جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان از توقیف ۴۵۷خودرو در اردیبهشت ماه که بیش از ۱۰میلیون ریال خلافی داشته اند خبر داد و گفت: پارسال در مجموع بیش از ۳۰ میلیارد ریال خلافی خودروهایی که بیش از ۱۰میلیون ریال خلافی داشته اند وصول شده و به خزانه واریز شده است.

بخش پایانی این نشست خبری به درخواست جانشین فرماندهی انتظامی خوزستان از رسانه ها برای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم اختصاص داشت.

وی گفت: رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در ارتقا فرهنگی، پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جرایم دارند از این رو باید از این ظرفیت مهم استفاده کرد.