رییس دیوان عدالت اداری: برخی آقایان درگیر اختلاس اخیر را می‌شناختم

خورنا: رییس دیوان عدالت اداری در جلسه هیات عمومی ضمن یادآوری رخداد اخیر در بخشی از مدیریت مالی کشور و پیامدهای آن، این موضوع را هشداری دانست برای سایرین که در معرض لغزش و وسوسه شیطان قرار نگیرند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در این جلسه گفت: قضات قلم‌شان کارساز است و با یک رای در پرونده‌ای می‌توانند نقش مهمی در جامعه و حقوق افراد ایفا کنند، در معرض خطرند و باید مراقب و هوشیار باشند.

وی افزود: هرچه مقام فرد بالاتر، مسوولیتش سنگین‌تر و در جایگاه مهم‌تری قرار داشته باشد، شیاطین اطراف او نیز قوی‌تر و عوامل انحرافش، جدی‌تر خواهد بود.

رییس دیوان عدالت اداری ضمن اشاره به برخی پرونده‌ها در قوه قضاییه اظهار کرد: پرونده اختلاس اخیر که متاسفانه حیثیت نظام را مخدوش کرده است، نشان می‌دهد که مقامات عالیه‌ای که امین مردم بودند و در راس دستگاه‌های مهم پولی، اعتباری و بانکی قرار داشتند، چگونه دچار وسوسه و به عاقبتی این‌چنینی دچار شده‌اند.

وی ادامه داد: من برخی از این آقایان را از نزدیک می‌شناختم و با برخی از ایشان در جلسات کاری شرکت داشته‌ام، بی‌تردید برخی از آنها را به تدین می‌شناختم، یعنی افراد متدین و پایبندی بوده‌اند که دچار انحراف و نیرنگ شیطان شده‌اند.

حجت الاسلام منتظری در ادامه ضمن اشاره به حدیثی از حضرت امیرالمومنین(ع) از کتاب غرر الحکم گفت: امیرالمومنین(ع) در این حدیث به ما خطاب می‌کند و می‌فرماید، با شیطان به جهاد برخیزید و مبازه کنید و بر او غالب شوید. اگر چنین کردید، توانسته‌اید نفس و جانتان را پاکیزه گردانید و مراتب و درجات خود را نزد خداوند متعال بالا ببرید.

وی هم‌چنین با بیان اینکه در قرآن کریم نیز خداوند متعال مکرر به بشر هشدار داده‌ است که در برابر شیطان، این دشمن سوگند‌خورده مراقب باشد، به پاسخ درباره این سوال پرداخت که آیا شیطان همان ابلیس است؟

رییس دیوان عدالت اداری گفت: شیطان همان ابلیس است البته با اعوان و انصارش. بیان عبارت شیاطین جن و انس در قران کریم نشان می‌دهد که از جنس خود انسان نیز در میانمان شیطان وجود دارد.

وی در پایان با اشاره به آیه‌ای از سوره انعام در قرآن کریم تصریح کرد: خداوند متعال می‌فرماید، برای همه پیامبران دشمنانی از جنس جن و انس قرار داده‌ایم که کار این شیاطین القای شبهه و انحراف و گرفتار کردن جامعه به غرور و فریبکاری است.

حجت الاسلام و المسلیمن منتظری ادامه داد: این اخطار و هشداری است به همه ما که مراقب باشیم در گروه شیطان قرار نگیریم و فریب آن را نیز نخوریم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *