نماینده مشهد: ۳۶نفر از نمایندگان هم برای متخلس اخیرنامه نوشته​اند

خورنا: نمایندگان حامی دولت با ارائه تذکراتی وقت مجلس را گرفتند تا پیش از ورود احمدی‌نژاد و وزیر اقتصاد، استیضاح حسینی آغاز نشود.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در تذکری با تشکر از اقدامات مجلس در قبال اختلاس سه هزار میلیاردی اخیر، گفت: چه جلسه غیرعلنی مجلس و چه گزارش کمیسیون اصل نود از این موضوع به موقع انجام شد. چه خوب بود که درباره فتنه ۸۸ نیز چنین موضع‌گیری به جایی میشد.

وی با بیان اینکه برخی نمایندگان مجلس با ۳۶ نامه به مسئولین دولتی و بانک‌ها از این فرد خاطی حمایت ‌کرده‌اند، گفت: همانطور که مجلس به عملکرد دولت نظارت دارد باید به این موضوع در میان خود نمایندگان نیز رسیدگی کند.

لاریجانی با تاکید بر اینکه هرکس در هر قوهای در این پرونده دخالتی داشته باشد، دادستان کل کشور باید به آن رسیدگی کند، افزود: البته این باعث نمی‌شود که برخی با انتشار اخبار غلط، علیه دیگران شائبه ایجاد کنند و برخی را زیر سوال ببرند. برخی حرف‌هایی که این روزها در رسانه‌ها علیه همکاران ما در مجلس زده می‌شود، درست نیست. نباید فضای تخریب افراد بلاوجه ایجاد شود.

وی افزود: البته برخی آقایان اینجا آمده‌اند و به بنده گفته‌اند که والله ما چنین حرفی نزده‌ایم. درحالی‌که صدای‌شان هست که برخی حرف‌ها را زده‌اند. این هم کار درستی نیست.

بهروز جعفری نماینده سمیرم هم در تذکر دیگری به نوعی بر گفته‌های کریمی قدوسی صحه گذاشت و گفت: نمایندگان مجلس در مجامع نظارتی نیز باید به وظایف خود عمل می‌کردند. اگر گزارشات آنها به موقع می‌آمد شاید هم مجلس و هم دیوان محاسبات تدبیری ‌می‌کرد که کار به گزارش کمیسیون اصل نود و استیضاح وزیر ‌نمی‌کشید.

لاریجانی که می‌گفت این چگونه تذکری است؟، اظهار داشت: شما اگر می‌خواهید موافق وزیر صحبت کنید، وقت بگیرید و حرف بزنید.

محمدجواد نکونام رئیس کمیسیون اصل نود با بیان اینکه احتمال حضور برخی نمایندگان در پرونده اختلاس در کمیسیون برسی شد، گفت: برخی نمایندگان برای پیگیری امور نمایندگی و حوزه انتخابیه‌اشان نامه‌هایی برای بانک‌ها نوشته‌اند. اما سوء‌نیت نمایندگان و یا حمایت مالی سوء در جلسات کمیسیون اصل نود به اثبات نرسید. از این‌رو همکاران ما مبری هستند.