نامه مطهری به مقام ‌معظم رهبری برای سوال از احمدی‌نژاد

خورنا: پیش‌بینی راجع به رأی‌آوری استیضاح وزیر اقتصاد و انتقاد به گزارشات نظارتی کمیسیون اصل ۹۰ بخش‌هایی از مصاحبه با علی مطهری در نمایشگاه مطبوعات است که با شرح نامه وی به مقام معظم رهبری آغاز می‌شود.

مطهری در پاسخ به این سوال که درباره موضع مقام‌معظم رهبری، نسبت به طرح سوال از احمدی‌نژاد اظهارنظرهای متفاوتی مطرح شده است، شما شخصاً از موضع ایشان اطلاع دارید؟ گفت: «بنده در نامه‌ای به ایشان از سوالات نمایندگان از رییس‌جمهور و ابهاماتی که وجود دارد، نوشتم. ایشان اگرچه به نامه‌ بنده جواب ندادند، اما سخنرانی‌شان در جمع دانشگاهیان کرمانشاه که پس از نطق میان‌دستور من در مجلس بود، را می‌توان پاسخ به این نامه دانست. ظن قوی دارم که اظهارات ایشان پاسخی به نامه من بود، البته به یقین نمی‌توانم بگویم. اما از آنجا که من در نطق میان‌دستورم به نقل‌قول‌هایی که از جانب ایشان می‌شود اشاره کرده بودم، چنین تصوری دارم. ایشان در آن سخنرانی تاکید کردند که در این‌گونه مسایل دخالتی ندارند و اختیار کار با نمایندگان و مجلس است.»

مطهری در پاسخ به این سوال که به نظر شما اظهارات ایشان سبب شد تا بالاخره هیات‌رییسه بپذیرد که این سوال را به جریان بیندازد؟ گفته است «آن‌طور که آقای باهنر در جمع خبرنگاران اعلام کردند، سوال از رییس‌جمهور به کمیسیون‌های تخصصی مجلس ارجاع شده‌ است که باید نماینده رییس‌جمهور برای پاسخ به آن در جلسات این کمیسیون‌ها حضور یابد. امیدوارم که ظرف چند روز آینده تکلیف سوال از رییس‌جمهور روشن شود. البته برای آغاز بررسی سوال از رییس‌جمهور باید ابتدا متن این سوال از سوی هیات‌رییسه چاپ شده و در جانامه‌ای نمایندگان قرار گیرد به این ترتیب انتظار می‌رود که در هفته بعد پس از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه‌‌شان، نماینده رییس‌جمهور برای پاسخ به سوال در جلسات کمیسیون‌ها حاضر شود. هر کمیسیون فقط یک جلسه فرصت دارد تا با حضور نماینده رییس‌جمهور به بررسی این موارد بپردازد و چنانچه ۷۲نفر از سوال‌کنندگان قانع نشوند، رییس‌جمهور باید ظرف یک ماه آینده، در جلسه علنی مجلس حضور یابد.

نماینده تهران در پاسخ به این سوال که آقای لاریجانی روز گذشته در مجلس اعلام کرد که از شما خواسته استعفای‌تان را پس بگیرید، مذاکرات‌تان با رییس مجلس در این خصوص به کجا رسید؟ گفته است: آقای لاریجانی کلاً موافق استعفای بنده نبودند و پس از سفری که اخیرا داشته‌اند در جلسه‌ای از من خواستند تا استعفایم را پس بگیرم. اما از آنجا که راه دیگری برای به جریان انداختن سوال از رییس‌جمهور نداشتم و استعفا آخرین حربه من برای پیگیری این مساله بود، ناچار به استفاده از ابزار استعفا شدم. در مجموع اما آقای لاریجانی استعفای من را به صلاح مجلس نمی‌دانستند ولی بنده بر آن اصرار کردم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *