دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی خبر داد اجرای زنگ مطالعه در مدارس کشور

خورنا: دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی از اجرای زنگ مطالعه در مدارس کشور خبر داد.

محمدحسین ملک‌احمدی در حاشیه ورود به دشت‌آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: با توجه به تاکید رئیس جمهور بر برقراری زنگ مطالعه در مدارس کشور، با همکاری کمیسیون فرهنگی مجلس و آموزش و پرورش این طرح در مدارس کشور انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: حتی برای این زنگ هم نمره ارزیابی برای ارزیابی و تشویق دانش آموزان در نظر گرفته خواهد شد.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی تصریح کرد: از دیگر برنامه فرهنگی برگزاری مسابقات کتابخوانی با همکاری آموزش و پرورش در مدارس خواهد بود که این طرح نیز اجرایی خواهد شد.

وی گفت: خوشبختانه در این شهرستان وفاق جمعی خوبی بین مسئولان وجود دارد که من به این همدلی و همراهی افتخار می‌کنم و این بزرگترین سرمایه در هر منطقه ای خواهد بود که بین مسئولین همدلی و اتحاد وجود داشته باشد.

ملک‌احمدی خاطرنشان کرد: ما شاهد هستیم که همه مسئولان برای ارتقای وضعیت مطالعه و کتابخوانی تلاش کرده و با هم جمع شده‌اند.

وی ادامه داد: شهرستان دشت آزادگان در شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی نسبت به متوسط استانی بالاتر است و این نشان دهنده اهمیت دادن مسئولان این شهرستان به کتاب و کتابخانه‌های عمومی است.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی افزود: سیاست ما این است که تامین منابع در کتابخانه‌های عمومی بر اساس نیاز شهرستان و بر اساس فرهنگ مردم شهرستان تامین شود و اگر مسئولان شهرستان لیست منابع مورد نیاز را برای ما ارسال کنند در حد توان سعی خواهیم کرد این منابع را تامین کنیم و برای شهرستان ارسال کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، در جلسه دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی با مسئولان شهرستان، امام جمعه، فرماندار شهرستان و اعضای شورای شهر نیازهای شهرستان شامل منابع عربی، کتابخانه مرکزی، نیروی انسانی متخصص، کتابخانه سیار و … را بیان کردند.