بازیکن دوپینگی لیگ برتر دو سال محروم شد

خورنا: سایت رسمی فدراسیون فوتبال نوشت: رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از اعلام رای نهایی کمیسیون استیناف درباره بازیکن دوپینگی لیگ برتر خبر داد.

بر اساس اعلام دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون، عباس قاسمی، دروازه‌بان تیم ذوب‌آهن اصفهان که در تاریخ ۷ مرداد ۹۰ مورد نمونه‌گیری آزمایش دوپینگ خارج از مسابقات قرار گرفته بود، بر اساس آنالیز نمونه A، وجود ماده ممنوع NORANDROSTERONE در آزمایشش مثبت اعلام شد.

پس از آن بازیکن تقاضای آنالیز نمونه B خود را اعلام کرد که نتیجه این نمونه مشابه نمونه A اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس مراحل رسیدگی به تخلف این بازیکن با برگزاری سه جلسه به ترتیب شامل یک جلسه استماع دفاعیات، یک جلسه کمیسیون بدوی رسیدگی به تخلفات و یک جلسه کمیسیون استیناف برگزار شد که بر اساس رای کمیسیون بدوی این بازیکن از تاریخ ۵ مهر ۹۰ به مدت ۲ سال از حضور در فعالیتهای رسمی در فوتبال محروم شد.

هاشمیان ادامه داد: این بازیکن در مهلت مقرر قانونی درخواست استیناف داد که جلسه کمیسیون استیناف نیز شب گذشته برگزار شد و ضمن شنیدن دفاعیات وکیل بازیکن در جلسه و بررسی کلیه مستندات و مدارک موجود در پرونده و مدارک جدید ارائه شده، نهایتاً رای کمیسیون بدوی تائید شد.

بر این اساس بازیکن بر اساس رای قبلی باید متحمل رای دوساله شود. ضمن اینکه رای کمیسیون استیناف قطعی است و قابل تجدید نظر نمی‌باشد.

این رای بعداز ظهر روز دوشنبه به صورت شفاهی به وکیل بازیکن ابلاغ و حداکثر تا پایان وقت اداری روز سه‌شنبه به صورت مکتوب به باشگاه و وکیل وی ابلاغ خواهد شد.