افزایش خرید ۶ هزار تنی خرما در خرمشهر

خورنا: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از خرید ۶ هزار و ۵۰۰ تنی خرما توسط کارگاه‌های بسته‌بندی در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار داشت: با پایان یافتن عملیات خرید محصولات نخیلات، کارگاه‌ها و شرکت‌های بسته‌‌بندی خرما در خرمشهر اقدام به خریداری ۶ هزار و ۵۰۰ تن خرمای تولید شده در شهرستان کرده‌اند.
وی افزود: این میزان در سال جاری به طور توافقی از نخل‌داران شهرستان خرمشهر خریداری شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته ‌است.
داوری خاطرنشان کرد: مقادیری از محصول خرمای منطقه به دلیل کیفیت و مرغوبیت به خارج از کشور صادر می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به تأثیر پدیده گرد و غبار در کیفیت خرما گفت: علیرغم افزایش کمی محصول نسبت به سال گذشته، به دلیل پدیده گرد و غبار و شرایط ویژه جوی محصولات نخیلات غالباً از کیفیت پایین‌تری برخوردار بودند.
وی در تشریح خدمات ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی شهرستان در زمینه بهبود وضعیت نخیلات تصریح کرد: در دوره تصدی این مدیریت تعداد ۲۶ هزار توری برای پوشش دادن خوشه‌ها و برداشت بهداشتی محصول توزیع شده‌ است.
داوری اضافه کرد: همچنین تعداد ۲ هزار جعبه حمل خرما جمعاً به ارزش ۱۸ میلیون تومان نیز از اقدامات دیگر این مدیریت بوده ‌است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: در زمینه نخیلات کارهای دیگری نیز انجام شده که از آن جمله می‌توان به توزیع کودهای شیمیایی و بیولوژیک به صورت رایگان بین نخل‌داران و همچنین تخصیص مبلغ ۴ میلیون تومان اعتبار برای عملیات هرس اشاره کرد.
وی گفت: به منظور آگاهی دادن و اطلاع‌رسانی به نخل‌داران و همچنین ارائه توصیه‌های کارشناسی و راهکارهای مبارزه با انواع آفات و علاوه بر آن ارائه مشاوره‌های فنی نیز سه مهندس ناظر انتخاب و به کشاورزان معرفی شده‌ است.