برگزاری مسابقه دو دانش‌آموزی در شلمچه

خورنا: معاون آموزش و پرورش خرمشهر از برگزاری مسابقه دو دانش‌آموزی به‌مناسبت ۱۳ آبان در شلمچه خبر داد.

محمدعلی فرحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر به‌مناسبت بزرگداشت روز ۱۳ آبان اظهار داشت: ۱۳ آبان و رویدادهای تأثیریافته از آن در ابعاد منطقه‌ای و جهانی واکنش‌های زیادی دربرداشته و به‌همین منظور باید با تلاش مضاعف برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این روز ارزشمند همت کرد.
وی افزود: امسال برنامه‌ریزی‌هایی متنوع و تأثیرگذارتری در راستای انتقال ارزش‌های نسل انقلابی دانش‌آموزان دیروز به نسل حاضر و آینده ترتیب داده‌ایم.
معاون آموزش و پرورش خرمشهر تصریح کرد: اردوهای دانش‌آموزی که از ۱۹ مهرماه در قالب کاروان‌های راهیان‌نور به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده به‌مناسبت روز دانش‌آموز است.
وی بر بالا بودن کیفیت برنامه‌های فرهنگی اردوهای راهیان‌نور دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: باید سعی شود برنامه‌های این روز مدون و منسجم برگزار شود.
به گفته فرحانی با توجه به موج بیداری اسلامی ایجاد شده در منطقه و تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری راهپیمایی ویژه ۱۳ آبان تعامل همه دستگاه‌های اجرایی برای برگزاری این روز باشکوه ضروری است.
معاون آموزش و پرورش خرمشهر با بیان اینکه برای ایاب و ذهاب دانش‌آموزان و شرکت در راهپیمایی به خصوص در مناطق کوت شیخ، پیش ساخت، زمین شهری و حاشیه شهر به چند دستگاه اتوبوس نیاز است خاطرنشان کرد: از مسئولان به‌ویژه شهرداری شهرستان انتظار می‌رود در این راستا با اداره آموزش و پرورش شهرستان تعامل مطلوب داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه هشتم آبان‌ماه روز نوجوان، گفت: این روز به یاد شهادت یک نوجوان سیزده ساله در اولین ماه‌های جنگ تحمیلی، روز نوجوان نامیده شده است.
فرحانی با بیان اینکه او یکی از ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ایرانی است، خاطرنشان کرد: حسین فهمیده تنها شهید دانش‌آموز سیزده ساله ما نیست، «بهنام محمدی» هم یک دانش‌آموز دوازده ساله خرمشهری بود که در کوچه پس کوچه‌های شهرش آن‌قدر جنگید تا به شهادت رسید.
به گفته وی خاک جنوب ایران، از دستان کوچک ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید ایرانی، خاطره‌ها دارد.
معاون آموزش و پرورش خرمشهر با اشاره به دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده به‌مناسبت این روز گفت: برگزاری همایش و گفتمان سیاسی در مدارس، اجرای سرود ۳۱۳ نفری دانش‌آموزی در مراسم راهپیمایی و برگزاری مسابقه دو بین دانش‌آموزان در شلمچه تدارک دیده شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *