برگزاری مسابقات فرهنگی دهه ولایت در آبادان

خورنا: سرپرست حوزه هنری آبادان از برگزاری مسابقات فرهنگی دهه ولایت در این شهرستان خبر داد.

مریم دلباری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: حوزه هنری شهرستان در راستای ارتقای سطح هنر و فرهنگ در منطقه تاکنون اقدامات مؤثری انجام داده است.
وی به جشنواره پربار پایتخت پنجره‌ها که اخیراً در شهرستان برگزار شد اشاره کرده و افزود: برگزاری جشنواره به‌مناسبت‌ها و با عناوین فرهنگی و هنری می‌تواند زمینه‌های بروز استعدادهای جوانان را آشکار کند.
سرپرست حوزه هنری آبادان تصریح کرد: اینکه تنها جوان استعداد دارد و باید خود به تنهایی زمینه‌های شکوفایی آن را فراهم کند اصلاً قابل درک نیست.
وی اضافه کرد: مسئولان شهرستان باید پا به پای جوانان و گام به گام با آنها در راستای پیشرفت فرهنگ و هنر پیش روند.
دلباری با بیان اینکه مشوق اصلی جوانان در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری، توجه است گفت: سرمایه‌گذاری بر روی جوانان مستعد می‌تواند به آینده فرهنگی شهرستان کمک شایان توجهی کند.
سرپرست حوزه هنری آبادان با اشاره به در پیش‌رو داشتن دهه ولایت و امامت تصریح کرد: در این راستا حوزه هنری آبادان چون سال‌ پیش بلکه وسیع‌تر برنامه‌های متنوعی را در دستور کار دارد.
وی ادامه داد: مسابقه مشاعره نوجوان، کارگاه عکس ولایت، مسابقه نقاشی در مدارس اروندکنار و نمایش فیلم در مدارس آبادان و خرمشهر  از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت در شهرستان است.
به گفته دلباری این برنامه‌ها از هشتم تا ۲۳ ماه جاری در شهرستان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به دیگر اقدامات در حال انجام توسط حوزه هنری آبادان عنوان کرد: به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی نیز فعالیت‌های فرهنگی و هنری توسط این حوزه در حال انجام است.
سرپرست حوزه هنری آبادان گفت: توجه به امر کتاب و کتابخوانی در جامعه از برنامه‌های راهبردی به سوی پیشرفت و ارتقاست.
وی بیان کرد: تجربه جهانی نشان می‌دهد که رشد و توسعه تمدن‌ها، ریشه در رشد فکری و فرهنگی هر جامعه دارد و بدون رشد فرهنگ کتابخوانی در جوامع، نمی‌توان به رشد هیچ تمدنی دل خوش کرد.
به گفته دلباری با وجود رشد رسانه‌های گوناگون جمعی، تاکنون هیچ رسانه‌ای نتوانسته نقشی را که کتاب در رشد تمدن‌ها داشته است، ایفا کند.
وی گفت: امیدواریم با حمایت هر چه بیشتر مسئولان شهری و استانی از هنر و فرهنگ شاهد ارتقای بیش از پیش این امر در آبادان نیز باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *