مرمت روستای غرابی در بخش مرکزی هندیجان

خورنا: بخشدار مرکزی هندیجان گفت: روستای غرابی در بخش مرکزی هندیجان مرمت و بازسازی می‌شود.

بهنام خزعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: به منظور توسعه و پیشرفت عمرانی در روستاهای بخش مرکزی شهرستان هندیجان، روستای غرابی که یکی از روستاهای محروم این بخش است مرمت و بازسازی می‌شود.
وی افزود: با برگزاری جلسات متعدد فرماندار و نماینده مردم هندیجان در مجلس شورای اسلامی موافقت بنیاد مسکن استان خوزستان برای اجرای این طرح اخذ شد.
خزعلی ادامه داد: کارهای عملیاتی برای طرح احیا و مرمت این روستا پس از تصویب اعتبارات لازم در جلسه شورای برنامه‌ریزی شهرستان آغاز خواهد شد.
بخشدار مرکزی هندیجان در خصوص روشنایی روستاهای هندیجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای تأمین روشنایی روستاها در روستای چم‌کنار ۲۰ پایه برق، چم‌تنگه ۲۸ پایه، چم‌مراد ۲۰ پایه و رگ سفید ۱۸ پایه برق آماده نصب هستند.
وی گفت: اعتبار نصب این پایه‌ها بالغ بر ۵ میلیون تومان است.
خزعلی همچنین با اشاره به محرومیت روستاهای بخش مرکزی هندیجان اظهار داشت: تلاش ما حل محرومیت و برآورده کردن خواسته‌های مردم محروم روستاها و خدمت رسانی به آنهاست که این کار با جلب حمایت فرماندار و مسئولان شهری امکان‌پذیر است.
بخشدار مرکزی هندیجان در ادامه از اعتبار ۳ میلیون تومانی برای بازسازی مساجد روستاهای کره پا و چم‌کنار خبر داد و گفت: با توجه به آغاز فصل بارندگی  و بازگشایی مدارس از بنیاد مسکن شهرستان هندیجان می‌خواهیم تا با تسریع در اجرای پروژه‌های خود از مشکلات مردم محروم این روستاها بکاهند.
وی اضافه کرد: با توجه به طغیان رودخانه زهره هندیجان نیاز جدی به ترمیم و بازسازی سیل‌بندهای خاکی در روستاهای این بخش وجود دارد.
خزعلی گفت: همچنین در جلسه شورای کشاورزی شهرستان اعتبارات لازم به بازسازی جاده بین مزارع در روستای غرابی و کانال چهل منی اختصاص یافت.
بخشدار مرکزی هندیجان اعتبار لازم برای اجرای این پروژه‌ها را این میزان عنوان کرد: در این جلسه میزان ۲۰۰ میلیون تومان به پروژه مرمت جاده بین مزارع و ۴۰۰ میلیون تومان به پروژه کانال چهل منی تخصیص داده شد.