رییس کل گمرک: اسکله غیرمجاز داریم، ولی از محل آنها بی‌خبریم

خورنا: رییس کل گمرک ایران گفت: واقعیت این است که حتما اسکله غیرمجاز در کشور داریم، چون این مطلب را آقای رییس‌جمهور اعلام کردند و حتماً ایشان نسبت به ما اشراف اطلاعات بیشتری دارند.

عباس معمارنژاد افزود: نکته‌ای که وجود دارد این است که کمرگ موظف است در جاهایی که به عنوان مرز رسمی توسط دولت تصویب می‌شود حضور پیدا کند، بنابراین چه در اسکله و چه در مرز زمینی، هرجا به عنوان مرز رسمی کشور برای ورود و خروج کالا و مسافر توسط دولت تصویب شود، گمرک در آن مستقر است.

وی با بیان این که گمرک هم اکنون در حدود ۸۹ مرز هوایی، دریایی و زمینی مستقر است، ادامه داد: ما در گمرکات جنوب و شمال کشور که دریایی هستند، حدود ۲۳ گمرک داریم که به عنوان مرز رسمی ایجاد شده‌اند.

وی تاکید کرد: در مورد اسکله‌های غیررسمی چون در آنها حضور نداریم، نمی‌توانیم صحبت کنیم. ضمن این‌که به اسکله‌های غیررسمی، باید خور‌ها را نیز اضافه کرد، چون در آنها هم کشتی‌ها و لنج‌های کوچک‌تر از مسیر غیرمجاز کالا وارد می‌کنند.

معمارنژاد افزود: من تاکید می کنم اسکله مجاز در کشور داریم، اما به دلیل این‌که گمرک در مرز‌های غیررسمی حضور ندارند، از محل آنها خبر نداریم. اگرچه وزارت کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید بر آنها اشراف داشته باشند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *