روایت زنان بحرینی از شکنجه در زندان‌های آل خلیفه

خورنا: یک رسانه عربی نوار ویدئویی از اظهارات تکان‌دهنده زنان بحرینی درباره شکنجه‌ها و دیگر وقایع دردناکی را که در زندان‌های آل خلیفه بر آنها گذشته است، پخش کرد.

در حالی که انقلابیون بحرینی تحرکات خود را علیه رژیم آل خلیفه تشدید کرده‌اند؛ ضرب و شتم، تهدید به قتل و تجاوز علیه زنان بحرینی ادامه دارد و برخی از کسانی که طعم تلخ شکنجه و زندان آل خلیفه را چشیده‌اند از پایبند‌نبودن رژیم بحرین به اصول اولیه حقوق بشر و آزادی بیان پرده برداشتند.

“زهرا” دانش‌آموز چهارده ساله بحرینی گفت: مرا به همراه شصت نفر دیگر که سن‌شان یازده تا چهارده سال بود بازداشت کردند و به مرکز پلیس بردند و ما را مجبور به بیان عباراتی در حمایت از رژیم کردند.

وی افزود: در مرکز پلیس در حالی که دستانم را از بالا بسته بودند مرا به مدت هشت ساعت سرپا نگه داشتند و گهگاهی مرا مورد ضرب و شتم قرار می‌دادند به من ناسزا می‌گفتند و مرا تهدید به تبعید به خارج بحرین می‌کردند.

“زینب” از کارمندان زن هم بیان کرد: در ۱۸ آوریل هنگامی که سرکار بودیم نیروهای امنیتی محل کار را به محاصره درآوردند و ساختمان را تقریباً خالی و همه ما را در مکانی جمع کردند و فهرستی در اختیار داشتند که اسامی را صدا می‌زدند.

هر لحظه صدای ضرب و شتم و فریاد به گوش می‌رسید، مرا صدا کردند و بدون دلیل کتک زدند. هیچ اتهامی علیه ما مطرح نشد و ضرب و شتم به صورت بی‌مورد و شدید بود. پس از گذشت هفته‌ها هنوز توهین‌ها و دشنام‌ها و حرف‌های طایفه‌ای در جلوی چشمان‌مان است.

“بتول” معلم مدرسه‌ای در بحرین هم گفت: یکی از افسران مرد به همراه چند پلیس زن مرا به دیوار چسباندند و با باتوم شروع به ضرب و شتم من کردند آنها از افسران مافوق خود دستور می‌گرفتند.

وی افزود: مرا از ناحیه دست مورد شوک الکتریکی قرار دادند و تهدید به تجاوز به دخترم کردند همسرم را احضار و در برابر او مرا شکنجه کردند. آنها مرا مجبور کردند که سرم را به مدت سه ساعت در حالتی قرار دهم که گردنم درد بگیرد و این گردن‌درد تاکنون رهایم نکرده است.

مادر “نور الغسره” هم گفت: دختر دانشجویم بارها مورد شکنجه شدید و هتک حرمت قرار گرفت. وی را وادار می‌کردند که کلمات زشت بر زبان بیاورد که نمی‌توانم آنها را بر زبان بیاورم.

وی افزود: دخترم را به قتل تهدید کردند و به او گفتند ما تو را می‌کشیم و می‌گوییم که خودکشی کرده است. هر‌بار که پس از شکنجه دخترم را ملاقات می‌کردم به شدت در آغوش من می‌لرزید و وضع روانی بسیار بدی داشت.

“اشواق محمد العقابی” دانش‌آموز ۱۷ ساله بحرینی به اتهام شرکت در تظاهرات شش روز بازداشت بوده است و به شش ماه زندان محکوم شده است این در حالی است که وی از کم‌خونی رنج می‌برد و نیازمند درمان و مراقبت روزانه است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *