معاونان وزارت‌اقتصاد برای پس‌گرفتن امضا استیضاح با نمایندگان تماس داشتند

خورنا: غلامرضا اسداللهی با اشاره به قرائت گزارش کمیسیون اصل نود از فساد مالی اخیر گفت: این گزارش با توجه به مستندات و دسترسی‌هایی که این کمیسیون داشت، تهیه شد و مجلس باید در‌خصوص تأثیر و نقش آن در استیضاح وزیر اقتصاد ارزیابی و قضاوت داشته باشد.

وی در‌خصوص تأثیر این گزارش بر استیضاح وزیر اقتصاد گفت: شمس الدین حسینی تکلیف داشته است که پیگیری‌هایی برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های مالی اخیر انجام دهد.

عضو کمیسیون اصل نود تأکید کرد: هنگامیکه مشاور وزیر اقتصاد نامه‌هایی در حمایت از گروه امیرمنصور آریا نوشته است، وزیر باید در پیشگیری از این موضوع پیش‌قدم می‌شد در حالی که هیچ نظارتی از سوی وی صورت نگرفت.

اسداللهی تأکید کرد: با توجه به برنامه‌هایی که حسینی در هنگام رأی اعتماد به مجلس ارائه کرد نمایندگان توقع بیشتری از وی داشتند، ضمن اینکه حسینی تکلیف داشت جلوی برخی از تخلفات را بگیرد و گزارش ما به نوعی می‌تواند در استیضاح وی موثر باشد.

وی درخصوص رایزنی استانداران و معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها با نمایندگان مجلس برای پس‌گرفتن امضاهای استیضاح گفت: معاونان وزارتخانه‌ها و عوامل وابسته به وزارت اقتصاد و دارایی در چند هفته گذشته با نمایندگان تماس داشتند.