طرح واگذاری اینترنت پرسرعت در روستاهای خوزستان افتتاح شد

خورنا: همزمان با روز جهانی ارتباطات، طرح واگذاری اینترنت پرسرعت در ۱۹۴ روستای خوزستان افتتاح شد.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) –منطقه‌خوزستان- علیرضا ملکی‌جهان، مدیرکل اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در مراسم افتتاحیه فاز دوم پروژه خدمات عام اجباری(USO) که امروز ۲۷ اردیبهشت‌ماه در روستای گمبوعه، با همت اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، اظهارکرد: امروز در خوزستان همزمان با ۷ استان دیگر در کشور، مرکز ابری داده (دیتاسنتر) استان افتتاح شد. از این رو خوزستان با ۷ استان دیگر به این شبکه متصل و از بالاترین پهنای باند اینترنت را در سطح کشور بهره‌مند خواهد شد.

 

وی افزود: تا پایان سال تمام دستگاه‌های دولتی موظف به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی مربوط به دیتاسنتر استان خواهند بود.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان تصریح‌کرد: امروز ۱۹۴ روستای استان با اعتبار صددرصدی وزارت ارتباطات دارای اینترنت و  ADSL پرسرعت شدند و شرکت مخابرات استان اپراتوری آن را به عهده گرفته است. امسال با مجوز معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی بودجه ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی درآمد وزارت ارتباطات، صرف اجرای خدمات عام‌اجباری در مناطق روستایی و دورافتاده می‌شود.

 

ملکی‌جهان ادامه‌داد: سال آینده در مناطق روستایی برای روستاهای تا ۵ خانوار جمعیت یک تلفن عمومی و روستاهای تا ۲۰ خانوار به بالا برای هر نفر یک تلفن GSM در نظر گرفته شده است. همچنین ۲۶۰ مرکز برای واگذاری اینترنت با حداقل سرعت ۵۱۲ تعیین شده است.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در ۶ ماهه دوم امسال از طریق همین بودجه تمام روستاهای دارای تک تلفن از طریق GSM می‌توانند برای واگذاری اینترنت تحت دولت الکترونیک اقدام کنند.

 

همچنین در این مراسم کریم آرمات، مدیرعامل شرکت مخابرات خوزستان نیز اظهارکرد: تا پایان امسال به تمام روستاهای استان اینترنت پرسرعت تعلق خواهد گرفت زیرا معتقدیم افزایش ظرفیت‌ها و انجام امور محوله در بخش ارتباطات موجب رشد و تعادل اقتصادی و فرهنگی استان می‌شود.

 

وی خاطرنشان‌کرد: در سال‌گذشته بیش از ۱۱۸ سایت به GSM روستایی اضافه شد تا روستاییان بتوانند از محل خود با مکالمه GSM و هزینه شهری، با قابلیتی بیش از تلفن ثابت و هزینه تلفن ثابت مکالمه کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا مراسم افتتاحیه واگذاری اینترنت پرسرعت به چهار هزار و ۱۰۰ روستا در کشور با حضور رییس‌جمهور و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد که این مراسم در استان با حضور استاندار خوزستان و نمایندگان استان در مجلس همراه بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *