ظرفیت‌های اشتغال بانوان در خرمشهر نیاز به بازنگری دارد

خورنا: مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان گفت: ظرفیت‌های اشتغال بانوان در خرمشهر نیاز به بازنگری و بررسی دارد.

الهه موالی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های اشتغال بانوان در خرمشهر نیاز به بازنگری دارد اظهار کرد: ما به مسئولان قول مساعدت و تامین اعتبارات را می‌دهیم اما از شما نیز انتظار داریم به قضیه منطقی و پربار نگاه کنید.

وی اضافه کرد: منطقی و به دور از گداپروریی فکر کنید و نیازهای اساسی را با نگاهی نو تشخیص دهید.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان تصریح کرد: همانطور که استاندار گفته است ما در خوزستان مانند سایر استان‌ها سوغات مشخصی نداریم و چه خوب است که در این راستا همفکری شود.

وی بیان کرد: در حرفی همچون حصیربافی و سایر تولیدات کمی خلاقانه عمل کرده و آنها را به سوغات منطقه بدل کنیم یا حرفه‌های قدیمی که برخی از آنها در حال فراموشی نیز هستند را با سبک امروزی ترکیب و آنها را احیا و به همگان معرفی کنیم.

موالی‌زاده، شناخت ظرفیت‌های موجود در منطقه را یک الزام برای ساماندهی شرایط اشتغال خواند و افزود: ما باید ظرفیت‌های موجود را بشناسیم و از توانمندی همه به‌ویژه زنان در زمینه های مختلف مطلع شویم تا قادر به سیاستگذاری و اتخاذ تصمیمات اصولی باشیم.

وی همچنین به بحث نشاط مردم نیز پرداخت و تصریح کرد: موظف هستیم برای شاداب کردن مردم در هر شهری از استان فکری کنیم و برنامه‌ای داشته باشیم و برای تعالی این بخش راه‌ها را تشخیص دهیم و از تکرار مکررات خارج شویم.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، ظرفیت فرهنگی خوزستان و خرمشهر را بالا ارزیابی کرد و توضیح داد: ما نسبت به سایر استان‌ها سختی‌های بیشتری را تحمل می‌کنیم و با وجود این، مردم ما صبور و با فرهنگ هستند و در همه عرصه‌ها در کنار ما حضور دارند.

وی در پایان بیان کرد: اگر هم در زمینه فرهنگی کاستی نیز وجود دارد باید تقویت شود و آموزش شهروندی و نحوه شهروند موثر بودن را به آنها آموزش داد.